מקלב במליאה: ‘לצעוד תחת שמירת אלפי שוטרים – זו גלות לא ריבונות!’

הח"כ מיהדות התורה: "האם אירועי אמש היו עמידה נחושה של בנט שאפשרה את קיום האירועים - או שמה מצעד הסכמים מול חמאס ועבאס, שמאפשר את קיומה של הממשלה הזו?!" • חשף את צביעות השמאל: "למה לא צעקו כנגד מצעד הדגלים? שמענו רק קול ענות חלושה"
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשפ"ב / 30.05.2022 18:28

ח”כ אורי מקלב תקף הערב (שני) במליאת הכנסת את עליית חברי הכנסת והאזרחים להר הבית ביום ירושלים, וקבע כי ‘מצעד הדגלים’ תחת שמירה של  אלפי השוטרים והמאבטחים אינו עוצמה ריבונית אלא גלות המתגרה באומות.

מקלב אמר כי “עלייה להר הבית ביום ירושלים, כבכול יום, היא עבירה ורמיסת ההלכה, חילול הקודש, ואף מובילה להתגרות מיותרת שיש לה השלכה ישירה על חיי אדם. אך האם אירועי אמש היו אכן עמידה נחושה של ראש הממשלה שאפשרה את קיום האירועים? או שמה מצעד של הסכמים מול חמאס ועבאס, שמאפשר את קיומה של הממשלה הזו?!”

מקלב חשף את צביעותם של חברי הממשלה ושאל: “איפה היו כל אנשי השמאל בממשלה הזו שיצעקו כנגד מצעד הדגלים? לא שמענו אלא רק קול ענות חלושה. כנראה חשוב להם להישאר על הכיסא שלהם יותר מהאידיאולוגיה שלהם. איפה אותם ארגוני השמאל שיעתרו לבג”ץ? הפעם הם שתקו כי הם רצו להשאיר את הקואליציה”.

מקלב קבע: “אלו הסכמות המסוכנות לטווח הארוך. אכן זו אולי זכותינו לצעוד בכל מקום בארץ ישראל, אך האם מה שהיה שם זו ריבונות? לצעוד עם אלפי שוטרים המאבטחים את הצועדים זו ריבונות? זו גלות ולא ריבונות! האם מישהו מהצועדים אמש יכול לצעוד היום באותם מקומות עם דגל ביד או שמא הוא מסכן את חייו בכך?! ריבונות היא להיות בכל מקום בצורה בטוחה ולא מתגרה”.

הוא הוסיף: “כל ההסכמים האלו עם אנשי חמאס ועבאס הם חולשה. כאשר שר החוץ מגיע לשער שכם עם מאות שוטרים – זו ריבונות או חולשה? מה שצריך לעשות, זה להתפלל ולבקש מהקב”ה שישמור עלינו. אנחנו לא צריכים צעדות כאלה, אלא כדאי לצעוד בדרך ה’ להודות על העבר ולהתפלל על העתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות