‘גוש נתניהו’ הכריז: התנגדות גורפת להצעות הקואליציה – כדי להפילה

אריה ריבקינד
|
כ"ט אייר התשפ"ב / 30.05.2022 17:22
דרעי: “הממשלה הרעה הזאת, חייבת ליפול כל רגע” • גפני: “בכל יום שהממשלה הזאת קיימת זה חילול השם” • סמוטריץ’: “לא ננשים את הממשלה. האופוזיציה תנהג באחריות: המעשה האחראי ביותר הוא להפיל את הממשלה”

ראשי מפלגות ‘גוש נתניהו’ – הליכוד, הציונות הדתית, ש”ס ויהדות התורה – הכריזו אחר הצהריים (שני) על התנגדות גורפת לכל חוק של הקואליציה,  במטרה להפיל אותה.

כבר היום הצהרה זו תעמוד למבחן: במליאת הכנסת צפויה לעלות להצבעה הארכת התוקף של החוק להחלת הדין הפלילי ביהודה ושומרון למשך חמש שנים.

לאור התנגדות מרצ ורע”ם לחוק, בקואליציה ניסו בימים האחרונים לרתום את חברי הליכוד לתמיכה – אך כאמור, הם נתקלים בסירוב מוחלט.

אם רע”מ ומרצ אכן יתנגדו בהצבעה, החוק יפול ויהיו לכך השלכות דרמטיות: ישראלים לא יוכלו להישפט בבתי משפט בישראל על עבירות שביצעו ביו”ש, וגם רשות המיסים, המרכז לגביית קנסות ורשויות ההוצאה לפועל יאבדו את סמכויותיהן לפעול ביו”ש.

יו”ר ש”ס אריה דרעי אמר בישיבה המיוחדת שקיימו מול המצלמות: “הממשלה הנוכחית מסוכנת, לעם ישראל ולמדינת ישראל. היא מסוכנת מבחינה ביטחונית וכלכלית. ארגון הטרור חמאס חפץ בהמשך קיום שלטון הממשלה הנוכחית אשר עסוקה אך ורק בהישרדות פוליטית, אין לה שום חיבור וחשיבה בשום נושא לטובת אזרחי ישראל”.

הוא הדגיש:  “הממשלה הרעה הזאת, חייבת ליפול כל רגע, ויפה שעה אחת קודם. לנו יש אחריות לאזרחי ישראל, אסור לנו לתמוך בממשלה בשום חוק, גם בחוק החשוב ביותר.

“לא הגיוני שממשלה אשר לא מסוגלת להעביר חוקים יחד עם חבריה מרע”מ ועם עזרה מבחוץ של הרשימה המשותפת, תבוא אלינו כדי שאנחנו נספק לה החייאה מלאכותית. לא נסכן את ביטחון המדינה”.

הוא הוסיף: “כל חוק כביכול טוב, שנסייע להם להעביר, ייתן להם את הכח להעביר חוקים רעים ומסוכנים למדינת ישראל. את כל החוקים הטובים נעביר בעזרת השם, כשנחזור לשלטון. טובת עם ישראל ומדינת ישראל זו ממשלה חלופית מיידית. יש בכנסת הזאת מספיק חברי כנסת בכדי להקים ממשלה מיידית בראשות בנימין נתניהו, זה היעד שלנו ולשם אנחנו חותרים”.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני אמר: “בכל יום שהממשלה הזאת קיימת זה חילול השם. מבזים את התורה ואת העם היהודי. השקר המוחלט כאילו מתנהל משא ומתן עם חלקים בקואליציה, זה חילול השם. האחרונים שיילכו לקואליציה זו יהדות התורה”.

יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ: “הקואליציה מגיעה שוב ושוב אל האופוזיציה ודורשת ממנה להעביר את החוקים שטיבי ועבאס לא מאשרים להם להעביר ומבקשים שנעזור להם לכבס את חטאיהם, כדי  שיוכלו להסתיר את האסון העצום וארוך הטווח שהם ממיטים על ישראל. לא ננשים את הממשלה כי היא לא ציונית ולא לגיטימית”.

סמוטריץ הוסיף: “עם ישראל מצפה שנשלח את כל חבריה האופורטוניסטים סוחרי הערכים לפח האשפה של ההיסטוריה וזה מה שנעשה. האופוזיציה תנהג באחריות: המעשה האחראי ביותר הוא להפיל את הממשלה. ולכן ננהג במדיניות של אפס שיתוף פעולה ומקסימום מאמץ להפלת ממשלת הבלהות והקמת ממשלה יהודית וציונית בקרוב”.