אחרי שבנט התערב, מיכאל ביטון התקפל: יצביע יחד עם הקואליציה

אריה ריבקינד
|
כ"ט אייר התשפ"ב / 30.05.2022 16:56
לאחר פגישה עם ראש הממשלה ועם נציגים מהאוצר הושגה הסכמה עם יו”ר ועדת הכלכלה: “בשבועיים הקרובים רה”מ יקיים שיח עם כלל הגורמים בקואליציה על מנת לפתור את המשבר” • מרב מיכאלי מתעקשת: “הרפורמה בתחבורה הציבורית סגורה ולא פתוחה למו”מ”

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (שני)  עם יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ מיכאל ביטון, אחרי שיו”ר ועדת הכלכלה מכחול לבן הודיע כי יפסיק להצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי-אמון – בעקבות חילוקי דעות עם השרה מירב מיכאלי על הרפורמה בתחבורה הציבורית.

בפגישה השתתפו גם מזכיר הממשלה שלום שלמה, מנכ”ל משרד רה”מ יאיר פינס ונציגי אגף תקציבים.

מלשכת בנט נמסר: “ראש הממשלה שמע את טענותיו של יו”ר ועדת הכלכלה על הרפורמה והחליט לקיים בשבועיים הקרובים למידה של הרפורמה וההשפעות שלה על שכבות שונות באוכלוסיה”.

בנט ביקש מביטון להקפיא את המצב לשבועיים, כדי לאפשר לו להיכנס לעובי הקורה באופן אישי. “בשבועיים הקרובים רה”מ יקיים שיח עם כלל הגורמים בקואליציה על מנת לפתור את המשבר”.

הוחלט כי פעילות של ועדת הכלכלה תחזור לסדרה.

לצד זאת השרה מרב מיכאלי הצהירה בצורה ברורה בישיבת סיעת העבודה: “הרפורמה בתחבורה הציבורית סגורה ולא פתוחה למו”מ. יש מי שמנסה לנצל את המצב ולסחוט את הכנסת כאילו בשם הכנסת. הרפורמה סגורה וחתומה והיא יצאה לדרך ותיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט”.