“זו חרפה”: לפיד רותח על שאלת ‘תומכי הטרור’ בסקר של חדשות 12

למרות שרוב הציבור השיב בחיוב על השאלה "האם הממשלה נשענת על תומכי טרור?" שהוצגה בסקר של חדשות 12 - שר החוץ סבור ש"זו לא שאלה לגיטימית" • עמית סגל: "הבעיה של הכנופייה אינה עם השאלה אלא עם התשובה שנתן הציבור"
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשפ"ב / 30.05.2022 15:59

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד גינה את ניסוח שאלת הסקר שפורסם ב’אולפן שישי’ בחדשות 12 – “האם אתה מסכים עם הטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור?”

שר החוץ אמר: “זו חרפה בעיני. זה לקחת את ההסתה הגזענית הכי גרועה של ביבי ובן גביר ולהפוך אותה לשאלה לגיטימית בפריים טיים. זו לא שאלה לגיטימית. אין תומכי טרור בממשלת ישראל אין תומכי טרור בקואליציה שלנו”.

לפיד אמר את הדברים למרות שרוב הציבור סבור אחרת. לפי תוצאות הסקר: 47% מסכמים עם הטענה הזו.

כבר לאחר פירסום הסקר, פתחו אנשי השמאל במתקפה על עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, שהגיש את הסקר באולפן.

סגל השיב להם מיד לאחר צאת השבת:  “1) בניגוד לטענות חברי הכת, לא אני ניסחתי את השאלה אלא מערכת אולפן שישי. 2) לו נשאלתי, הייתי מציע שאלה זהה. 3) הבעיה של הכנופייה אינה עם השאלה אלא עם התשובה שנתן הציבור. 4) איבדתם אחרי שנים את המונופול על מה שישודר. זה כואב, אבל צריך להתרגל, כי זה לא עומד להשתנות”.

סגל  גם לגלג בהמשך על ‘הארץ’: “התרגשתי, דמעתי ואף השעיתי את עצמי לאחר ש’הארץ’ הגדיר הבוקר את השאלה על תמיכה בטרור כ’הסתה לגזענות’. רק שאלה: למה כשהארץ מפרסם אשתקד סקר עם שאלות על שנאת ערבים ושלילת זכות הצבעה מהם זה בסדר? והתשובה: בוודאי לא כי הארץ הוא כת צבועה, מתחסדת, שונאת ומשתיקה”.

איש התקשורת ינון מגל הגיב על הסקר: “אז מתברר שרוב הציבור חושב שהממשלה נשענת על תומכי טרור. יופי בנט ואיילת וכל ה’ימין הערכי’. קיבלתם החלטה נכונה שתסיים כנראה את הקריירה הפוליטית שלכם”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראש הממשלה החלופי כועס
    31/05/2022 14:29
    דינה
  1. האיש הזה כועס סוף סוף . רק על הימנים. כשהוא הכעיס הכל היה טוב. עכשיו שקצת ירגיש לא נורא