ליברמן משתלח בכוללים: אוכלים, שותים קפה, מדברים פוליטיקה

שר האוצר מסית נגד האברכים בכוללים: "לומדים שם עד הפנסיה. זה לא לימודי קודש אלא לימודי בטלה. הם מגיעים בבוקר, אוכלים שם סנדוויץ', שותים קפה ומדברים פוליטיקה, ואז מדפדפים בכמה ספרים והולכים הביתה. אין שום סיבה לממן אותם" • ח"כ מאיר פרוש: "איווט מדבר כמו שיכור"
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשפ"ב / 30.05.2022 14:36

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (שני), בפתח ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’, לכוונתו לפגוע בתקציב עולם הישיבות – והשתלח בחריפות באברכי הכוללים.

ליברמן אמר: “אי אפשר לפעול גם נגד הקואליציה וגם לקבל כסף מהקואליציה. כספים קואליציוניים לתלמידי הישיבות על סך 446 מיליון ש”ח יקוזזו. חלק מתקציב הישיבות בבסיס התקציב, אבל חלק לא מועט 446 מיליון ש”ח אלו כספים קואליציוניים שלא צריך לתת לישיבות”.

הוא השתלח: “רוב הכסף הולך לכוללים שלומדים שם עד הפנסיה. הם יושבים בכוללים,  מגיעים בבוקר אנשים ואוכלים שם סנדוויץ’, שותים קפה ומדברים פוליטיקה, ואז מדפדפים בכמה ספרים והולכים הביתה. לימודי קודש זה לימודי בטלה זה לא לימודי קודש. אין שום סיבה לממן אותם”.

חבר הכנסת מאיר פרוש על דברי ההסתה של ליברמן: “איווט מדבר כמו שיכור. במקום לדבר נגד בתי הספר הערבים בישראל שמלמדים בהם לימודי ליב”ה של אש”ף ובתוכם כאלה שמחנכים גם נגד המדינה, הוא מנסה לסגור דווקא את בתי הספר של החרדים. ליברמן תזכור, אין נאמנות, אין אזרחות!”

שר האוצר לשעבר, חבר הכנסת ישראל כ”ץ הגיב לדברים: “ליברמן עבר הרבה מאז אמירתו על ערביי ישראל ‘אם אין נאמנות אין אזרחות’. כעת הוא אומר שאם אין נאמנות לממשלה, אין כסף לחרדים. מתנהג כגדולי האנטישמים בהיסטוריה שאמרו בשעת משבר – הכה ביהודים ותציל את המולדת”.

יו”ר מפלגת נעם, ח”כ אבי מעוז, הגיב לדברי ליברמן: “דבריו של השר ליברמן הם דברי הסתה אנטישמיים בנוסח ‘הכה את החרדים, והצל את ליברמן’. ניר איך אתה יכול לשבת איתו באותה ממשלה?”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ומה עם תקציבי העתק לתרבות?
    30/05/2022 18:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אנשים שותים קפה, רודפים אחרי כדור ובועטים בו. על זה מבזבזים את כספי הציבור

  2. זה מה שקורה שיש איש בור ועם הארץ
    30/05/2022 19:11
    אני
  3. ממש חכם חלם.

  4. ר' אלעזר הקליר
    31/05/2022 03:12
    גל
  5. נא לעיין בפיוט של יוצר לפר’ זכור המתחיל במילים אץ קוצץ וכן בשורות הסיום של הפיוט. רצוי גם במפרשים.
    ועל כגון דהא נאמר אין חדש תחת השמש

  6. אוכלים, שותים קפה ומדברים פוליטיקה
    31/05/2022 11:53
    חברי הכנסת
  7. ישנם חבורה של מובטלים שאנחנו מממנים מכיסינו בסכומים של עשרות ע״ג מאות אלפי שקלים שיושבים בירושלים בכנסת אוכלים, שותים קפה ומדברים פוליטיקה, אותם אפשר לממן ואברכי כולל שלומדים בתורה הקדושה אי אפשר לכלכל למחייתם?!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   01/06/2022 07:46

      וכולה כמה מאות שקל
      יכול שזה הזכות קיום האחרונה של המדינה