הפרשן לענייני ערבים מסביר: זו הסיבה שחמאס לא שיגר רקטות לירושלים

הפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף השווה בין התנהלות ארגון הטרור במצעדי הדגלים בירושלים בשנה שעברה והשנה וטען: "המסרים שלהם משעשעים, ניסו לעשות סיבוב. אין שינוי בתמונה הביטחונית" • "יחיא סינוואר, אותה המפלצת הגדולה, לא רוצה ללכת למלחמה כי העניין הכלכלי קובע"
חרדים 10
כ"ט אייר התשפ"ב / 30.05.2022 13:51

מצעד הדגלים שעבר אתמול בירושלים נראה שונה לחלטוין מהמצעד בשנה שעברה, שנחתם בירי טילים מרצועת עזה לירושלים.

הבוקר (שני) אבי יששכרוף, הפרשן לענייני ערבים של וואלה, ניתח ב-103FM בתכנית של בן כספית וינון מגל את השוני בין האירועים. “בשנה שעברה חמאס שיחקו אותה אבו עלי, כאילו הם בעלי הבית והדליקו את הערים הערביות בישראל. אבל אחר כך הם הבינו שזה בא עם מחיר קשה של שיקום הכלכלה ובניית הרצועה מחדש. אז מה יצא להם מזה?”, הסביר יששכרוף.

הוא ניתח את התנהלות חמאס בימים האחרונים, בדגש על כך שלמרות איומים שונים לא נורתה ולו רקטה אחת אמש לישראל: “היה לחמאס מה להפסיד, זה נורא פשוט. התמריץ הכלכלי עבד. 12 אלף פועלים מעזה נכנסים בכל יום ומרוויחים שכר פי כמה וכמה מהשכר הממוצע בעזה פשוט משנים את תמונת המצב הכלכלית ברצועה. עכשיו, זה עושה את החיים של חמאס קלים מבחינה כלכלית, אבל גורם להם לחשוב 100 פעם לפני שהם הולכים להסלמה. יש להם מה להפסיד, והציבור בעזה לא כל כך רוצה עכשיו לצאת למלחמות”.

לטענת הפרשן, מצעד הדגלים בשנת 2021 היה “אירוע יוצא דופן”: “זו לא הייתה הנורמה. כלומר, שנה שעברה שחמאס מחליט שהוא יקבע מה יקרה או לא יקרה במזרח ירושלים והוא זה שיחליט מה יקרה לא רק לתושבי עזה אלא גם לתושבי הגדה ולערים הערביות פנימה זו הייתה חציית קו מבחינתם. עכשיו תשאל אותם – האם בגלל שיש מצעד דגלים בשער שכם הם ירצו להחריב את העיר עזה? אתה תשמע אותם עם התירוצים שלהם.

“אני ראיתי את המסרים שלהם הבוקר וזה די שעשע אותי – הבנו שאתם מנסים לעשות פה סיבוב כמו יחיא סינוואר שצעק וביקש מכל הערבים בישראל לקחת סכינים וגרזנים, אבל ישב לו מפוחד בלשכה שלו ולא רצה להתערב במלחמה. יחיא סינוואר, כן כן, אותה המפלצת הגדולה לא רוצה ללכת למלחמה כי העניין הכלכלי הוא הקובע ולא הסיפור הצבאי. אין פה שינוי מבחינה ביטחונית בעיני”

יששכרוף התייחס לקולגה שלו, צביקה יחזקאלי, שהתראיין גם הוא הבוקר ב-103FM וטען כי חמאס מעוניין בהמשך קיומה של הממשלה: “אני מאוד אוהב את צביקה יחזקאלי, והוא חבר טוב שלי כפי שאתם יודעים, אבל אני לא מסכים איתו. אני חושב שהיה פה אינטרס כלכלי מובהק – הם היו שמחים לראות את ממשלה זו מתפרקת והם בטח לא רוצים לראות את רע”מ בממשלה – מבחינתם מנסור עבאס יותר גרוע מהציונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות