מפקד משמרות המהפכה: כך ישראל חיסלה הבכיר בטהרן

מפקד משמרות המהפכה ביקר את בני משפחתו של חסן סיאד ח'ודאיארי - הבכיר שחוסל בשבוע שעבר בלב טהראן • טען: "האויבים עקבו אחריו דלת לדלת מלב הבית הלבן ותל אביב במשך שנים - עד שרצחו אותו" • ישראל תגברה את מערך ההגנה האווירית מפני ירי טילים וכטב"מים
חרדים 10
כ"ט אייר התשפ"ב / 30.05.2022 11:35

מפקד משמרות המהפכה חוסין סלאמי ביקר אתמול (ראשון) את בני משפחתו של חסן סיאד ח’ודאיארי, בכיר ‘כוח קודס’ שחוסל בשבוע שעבר בלב טהראן.

במהלך הביקור סלאמי אמר לבני משפחתו של ח’ודאיארי: “מותו בגבורה הקנה לו תהילה אדירה בעולם”.

סלאמי טען כי ישראל היא שעומדת מאחורי החיסול: “השהידים שנרצחים על-ידי הציונים הם עם מעמד גבוה בהרבה. אנחנו ננקום. האויב רדף אחריו דלת לדלת מלב הבית הלבן ותל אביב במשך שנים, מבית לבית ומסמטה לסמטה – עד שרצחו אותו בלב טהראן”.

ח’ודאיארי חוסל ביום ראשון בשבוע שעבר בעת שישב במכוניתו ליד ביתו בלב טהראן בידי שני מתנקשים רכובים על אופנוע.

בשבוע שעבר דווח ב’ניו יורק טיימס’ כי ישראל הודיעה לארה”ב כי היא עומדת מאחורי חיסולו של ח’ודאיארי, וכי כוונתה הייתה לאותת לאיראן לעצור את פעילותה של יחידת 840 בכוח קודס, שפועלת לפגוע ביעדים ישראלים.

לפי הדיווח ב’ניו יורק טיימס’, ח’ודאיארי היה אחראי לפעילות היחידה במזרח התיכון ובמדינות הגובלות באיראן.

בשנתיים האחרונות הוא היה מעורב בניסיונות פיגוע נגד אזרחים ישראלים, אמריקנים ואירופים בקולומביה, קניה, אתיופיה, איחוד האמירויות וקפריסין.

ראש הממשלה נפתלי בנט רמז אתמול בפתח ישיבת הממשלה כי ישראל עומדת מאחורי החיסול. “עידן החסינות של המשטר האיראני נגמר. מי שמממן טרוריסטים, מי שמחמש טרוריסטים, מי ששולח טרוריסטים – יישא במלוא המחיר”.

בכאן חדשות דווח, כי ישראל העלתה את הכוננות הביטחונית בתגובה לחיסול הבכיר. בין היתר תוגברו מערכי ההגנה האווירית וכיפת ברזל מחשש לשיגור טילים וכלי טייס בלתי מאויישים מתאבדים לעבר מטרות בישראל.

בתוך כך, האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי פרסם הבוקר ‘חידוד אזהרת מסע’ לטורקיה עבור מבקרים ישראלים. זאת, בעקבות החשש במערכת המדינית בירושלים כי איראן תגביר את ניסיונותיה לפגוע בישראלים במדינות הגובלות בה, לאחר החיסול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות