בנט נגד הרב מאיר מאזוז: “לא נשווה את אחינו לגדולי צוררינו”

אריה ריבקינד
|
כ"ח אייר התשפ"ב / 29.05.2022 12:38
ראש הממשלה על המתקפה של הרב מאיר מאזוז על לפיד וליברמן: “גם בשיא הוויכוחים ובשיא הלהט, עלינו לנצור את לשוננו מרע. אחים אנחנו”

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס  היום (ראשון), בטקס האזכרה הממלכתי ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל,  למתקפה של ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ הגר”מ מאזוז, על השרים אביגדור ליברמן ויאיר לפיד – על רקע הגזירות החדשות שהם מתכננים להטיל על לומדי התורה ומשפחות האברכים.

“ביום ירושלים אנחנו מציינים לא רק את אחדות בירתנו אלא גם את אחדות עמנו. ביום זה אנחנו מתחייבים: ירושלים לעולם לא תחולק עוד, עם ישראל לעולם לא יחולק עוד. גם בשיא הוויכוחים ובשיא הלהט – לא נשווה את אחינו לגדולי צוררינו”.

הוא הוסיף: “עלינו לנצור את לשוננו מרע. אחים אנחנו. ימין ושמאל – אחים אנחנו. דתיים וחילונים – אחים אנחנו. ספרדים, אשכנזים, אתיופים – אחים אנחנו”.

ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’ אמר אמש בשיעורו השבועי: “יש המון אנשים רעים. אנחנו מחכים שיום אחד הם יחלפו מן העולם. מי שרוצה יחבור לליברמן, ללפיד.. זה ראש ממשלה חליפי, חליפי זה חלוף – בערבית חלוף זה חזיר… לחנוק את האברכים ולתת כמה שיותר לערבים”.

ראש הישיבה הוסיף: “בוגדים בעמם, שונאים את עמם, גרועים מנאצים. הנאצים אוהבים את עמם, אלה שונאים את עמם שלהם. רוצים להרוס ילדים, זקנים, תלמודי תורה, שבזכות התורה חייתם אלפיים שנה”.

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד השיב הבוקר למתקפה נגדו: “הרב מאזוז, הנאצים רצחו את סבא שלי במחנה ריכוז, ניסו לרצוח את אבא שלי בגטו. התשובה היחידה שלי לדבריך היא שאני אוהב את כל עם ישראל ומאחל לרב מאזוז יום ירושלים שמח, יום של אחדות ואהבת ישראל”.

שר האוצר ויו”ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “במקום לימודי ליבה, הרב מאזוז בוחר ללמד לימודי שנאה. לא ידעתי שלימודי ליבה, יציאה לעבודה ושירות צבאי זה יותר גרוע מהנאצים. בדיוק בשביל אנשים כמוך נכתב במקורות שבית המקדש ‘מפני מה חרב? מפני שהייתה בו שנאת חינם'”.