הפרשן עמית סגל חושף: הרגע בו נפתלי בנט העריך שהסיפור נגמר

בשבוע האחרון בנט התמודד עם כמה משברים: מה שהתחיל עם פרישת זועבי, עבר להתפטרות הדרמטית של היועץ טל גן צבי • הפרשן עמית סגל חושף מה קרה מאחורי הקלעים בלשכת בנט
חרדים 10
כ"ו אייר התשפ"ב / 27.05.2022 11:34

אחרי חודשים ארוכים של תיעוב הדדי,  שמרית מאיר וטל גן צבי, שני הבכירים בלשכת ראש הממשלה שעזבו את תפקידם בימים האחרונים, הסכימו על דבר אחד.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

הפרשן הפוליטי עמית סגל כותב בידיעות אחרונות: “גם היועצת המדינית שמרית מאיר שעזבה לפני שבועיים וגם ראש הסגל טל גן צבי שעזב השבוע, האיצו בו להטיל וטו על הרומן המתפתח של יאיר לפיד עם הרשימה המשותפת. מאיר סברה שזו דרכו של רה”מ החליפי להפוך לראש ממשלת המעבר, ושהמחירים למדינה יהיו כבדים מנשוא. גן-צבי היה משוכנע שבנט ושקד יקנו תקופה קצרצרה של שלטון במחיר כבד: הם לעולם לא יוכלו לבוא בקהל הימני.

“ראש הממשלה הסביר להם שהמדיניות שלו באשר לתחזוק הממשלה היא בת חמש מילים: ‘בכל הכוח, לא בכל מחיר’. להילחם, אבל לא אם המשמעות היא ויתורים בחזית הביטחונית, בחזית הר הבית או בחזית הלגיטימציה למשותפת.

“יועציו הפורשים סבורים שבעיני הציבור זה כבר לא כל כך משנה, והוא מזהה את הקואליציה עם תשלומים מופקעים לטיבי, זועבי ועבאס. החייאת הממשלה גובה מחירים כל כך כבדים, שעדיף להתחיל לחשוב על תרומת אברים”.

ביום חמישי, עם הודעת הפרישה של רינאווי-זועבי ממרצ, בנט העריך שהסיפור נגמר.

“אבל בשישי בבוקר עלה על נוף הגליל שחר של יום חדש, והח”כית הודיעה שהיא שבה. בנט החליט ששווה להשקיע עוד מאמץ ופרסם פוסט נוקב נגד נתניהו ובעד המשך קיום הקואליציה. גן־צבי חזר הביתה, למצפה אילן, והחליט שזה נגמר. בראשון בבוקר, לפני ישיבת הממשלה, הגיש את התפטרותו”.

סגל ממשיך: “האירוע הנפיץ ביותר הוא שיתוף הפעולה עם חברי הכנסת הערבים: בצמרת המדינית, שהיא גם הצמרת הפוליטית, נערכים ‘בסבירות גבוהה’ להסלמה בעקבות אירועי יום ירושלים בראשון הקרוב. כל אחד הגיע פה לקצה גבול ויתוריו: עבאס, שאיבד את היכולת לכפות על סיעתו כל הצבעה עם הקואליציה; מפלגות הימין שמתקשות יותר ויותר להתמודד עם המתנות לסיעות הערביות. וכל זה, באקלים הולך ומתלהט, שקרב הדגלים באוניברסיטת בן גוריון הוא רק המחשה ויזואלית שלו, ובאווירת בחירות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרשן בדיחה
    27/05/2022 12:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל מה שאומר סגל הפוך מהמציאות..

    • שאול א.   29/05/2022 10:52

      כי טענתך היא שקר, ומעניין לדעת בשם מי אתה טוען ומי משלם לך.
      אין פרשן שבשלב זה או אחר לא טועה. בין אם מסרו לו מידע שגוי ובין אם הנסיבות השתנו. במובן זה גם סגל אינו שונה.
      אבל הטענה שכל מה שהוא אומר הפוך מהמציאות, היא שקר,
      ומעידה יותר עליך ועל המניעים שלך מאשר עליו.