“מפלצת, מוטציה של רוע”: למה גלית דיסטל החטיפה לשירלי פינטו?

ח"כ שירלי פינטו מתחה ביקורת על השיטה בה חינכה ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן את בנה האוטיסט • בין השתיים פרץ עימות בטוויטר, כשבשיאו כינתה האחרונה את פינטו: "מפלצת רדודה ואופורטוניסטית, יא מוטציה של רוע וטמטום שכמותך. את מעוררת חלחלה"
אבי כץ
כ"ה אייר התשפ"ב / 26.05.2022 19:32

שלפו ציפורניים: עימות חריף המיוחד פרץ בטוויטר כאשר חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה תקפה את חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן –  לאחר שהח”כית  מהליכוד עוררה אתמול סערה ברשתות החברתיות כששיתפה בערוץ הכנסת את שיטת החינוך שלה עם בנה האוטיסט.

בריאיון סיפרה דיסטל על הדרך בה גידלה את בנה, שנמצא על הרצף האוטיסטי: “אין דבר כזה אוטיזם – זה הימנעות ממשהו, הימנעות מאינטראקציה חברתית דינמית”.

בהמשך סיפרה: “והילד שלי התחיל להיבלע בתוך החור הזה, התחיל לאבד מילים, זה קורה להם בדרך כלל בגיל 3. ‘משכתי אותו מהשיער’ והוצאתי אותו… לא נתתי לו לאכול ולא נתתי לו לשתות, לא נתתי לו כלום. הוא הכריח את עצמו ללמוד לדבר כדי לשרוד. זה קשה נורא, זה אכזרי נורא”.

הדברים של דיסטל-אטבריאן עוררו, כאמור,  סערה ברשתות החברתיות וזכו לתגובות זועמות, לצד תגובות תמיכה – כולל מאנשי תקשורת וח”כים מהשמאל.

על כך כתבה חברת הכנסת למתלהמים: “הניחו לבן שלי, אל תשתמשו בו כדי להתנגח בי”.

בהמשך סיפרה כי מדובר בשיטה לטיפול באוטיזם בשם ‘החדר הסגור’, אותה פירטה בהרחבה בספר שכתבה בשם ‘ואם היו אומרים לך’ – וכתבה: “הילד שחזו שלא ידבר לעולם סיים בגרות מלאה, התגייס לעוקץ ולומד עכשיו משחק. אני גאה באימהות שלי ובעיקר גאה בו”.

כאמור, חברי כנסת רבים יצאו להגנתה של דיסטל, בהם גם חברים בקואליציה.

חברת הכנסת מהעבודה אבתיסאם מרעאנה פנתה אל יריבתה מהאופוזיציה וצייצה: “שומעת את השיחות שלך לפעמים עם בתך ובנך לתוך הלילות הלבנים שלנו בכנסת. ויכולה להעיד שאת אמא נפלאה. את ספרך קניתי בזמן הפגרה כי הרבה אמהות דיברו עליו ומחכה לקרוא אותו. כותבת לך השמאלנית”.

ואז הופיעה חברת הכנסת שירלי פינטו, שכתבה בחשבון הטוויטר שלה: “ראיתי את הראיון של חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן על השיטה האכזרית ‘החדר הסגור’ שהשתמשה בחינוך ילדה שעל הרצף האוטיסטי. קיבלתי מאות פניות מהורים מזועזעים, וגם תלונות על מוסדות שלצערי ממשיכים לאמץ את השיטה. זה לא ימשיך, לא במשמרת שלי. כתבו לי על מקרים שנתקלתם בהם – אכנס דיון דחוף בנושא”.

דיסטל-אטבריאן השיבה לפינטו בחריפות: “תגידי, מפלצת רדודה ואופורטוניסטית של רוע, מה את יודעת על האופן שבו גידלתי את הבן שלי? החדר הסגור היה כמה חודשים כשגרתי בחו”ל, אחר כך הוא טופל בארץ במשך 15 שנים קונבנציונאליות של חינוך מיוחד, יא מוטציה של רוע וטמטום שכמותך. צאי לי מהחיים וצאי לי מהאמהות, את מעוררת חלחלה”.

בהמשך כתבה: “ביקשתי אמש להניח לבן שלי ולא להשתמש בו ככלי ניגוח פוליטי. ואז קרה דבר יפיפה: לא רק שגדולי התוקפים שלי הניחו את הנשק. הם גם בחרו לתמוך ולחבק. הפסקת אש תמורת רגע אנושי. זה היה מרפא באופן שקשה לתאר. עד שהגיעה שירלי פינטו והחליטה להשתמש בבן שלי כדי לפתוח כנס על הורות מסוכנת. תש כוחי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות