המוכים הגישו ב’מגרש הרוסים’ עשרות תלונות נגד הפורעים מגור

5 ימים חלפו מאז שמאות מחסידי גור תקפו באכזריות עשרות מאנשי קהילת ראש הישיבה מגור • למרות התיעודים - אף אחד מהתוקפים לא נעצר • היום התייצבו אנשי הקהילה מי-ם ב'מגרש הרוסים' והגישו כ-50 תלונות • עורך דינם: "אם המשטרה לא תפעל - נאכוף אותה באמצעות בית משפט"
חיים טוויל ויוסף גרינבוים
כ"ה אייר התשפ"ב / 26.05.2022 18:52

האלימות של חסידי גור: חמישה ימים חלפו מאז שבת, במהלכה תקפו מאות מחסידי גור באלימות אכזרית עשרות חסידים מקהילתו של ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

התיעודים מזירות הקרב, חלקם ממצלמות אבטחה, היו קשים ומדממים, ומסע האלימות הותיר אחריו פצועים רבים – אולם עד כה עם אפס עצורים.

היום (חמישי) הגיעו מאות מאנשי קהילת הגר”ש אלתר, יחד עם עו”ד לירז איתן ומנכ”ל המוסדות של הקהילה ישראל מרדכי צישינסקי,  אל ‘מגרש הרוסים’ בירושלים, בדרישה שהמשטרה תקיים חקירה מקיפה ותסיר את  איום התקיפות.

קרוב ל-50 מאנשי הקהילה, המתגוררים בירושלים,  הגישו תלונה מסודרת עם שמות התוקפים, לאחר שזיהו אותם בתיעודים. החסידים המבוגרים נכנסו אל תחנת המשטרה לצורך הגשת התלונה.

עוד למעלה מ-70 תלונות יוגשו בימים הקרובים בתחנות משטרה או במקוון.

עו”ד לירז איתן, המייצג את אנשי הקהילה, אמר לחסידים: “קהל קדוש, קודם כל תודה רבה שנתתם לי להיות שליח נאמן לקהילה. אנחנו מתחילים היום, בכל הכוח ובכל העוצמה, לעשות מהפכה בכל מה שקרה בקהילה מול קהילת חסידי גור.

“הזמנים שהיו – נגמרו. הפעולה שתהיה היום היא פעולה ראשונה מתוך סדרת פעולות שאנחנו עושים – כמובן אך ורק על פי חוק. אנחנו קהל קדוש, מכבד חוק ורגוע. אבל אנחנו חיים במדינת חוק, ולא יעלה על הדעת שרשויות החוק לא יתערבו לתת לכם את ההגנה שאתם צריכים.

“אני בקשר עם ההנהלה הבכירה של המשטרה, עם השר לביטחון פנים. אנחנו פועלים היום בהגשה ראשונה של עשרות רבות של תלונות פליליות על כל הנפגעים.

“עכשיו, צריך להבין, שנפגע ששפכו עליו מיץ, לכאורה זה נראה כלום. אבל כשיש מאה תלונות פליליות, שאחד נדחף ואחד חטף מכה ואחד חטף בעיטות, מובנת פעולת הלינץ’ הציבורי שאתם קורבן לה – ולא תהיה עוד! נקודה. לא תהיה עוד!

“אז זה יתחיל היום בהגשת התלונות של חלק מהחבר’ה שלנו. אנחנו נפעל כדין, בנחת – אבל אי אפשר יהיה להתעלם מהפעולה שלנו, גם משפטית. ואם המשטרה לא תפעל – אנחנו נאכוף אותה באמצעות בית המשפט לפעול. לא יהיה שלא יפעלו כאן! לא יכול להיות שהמולה כזאת ומהומה כזאת והתעמרות כזאת תימשך”.

איש התקשורת אהרן רבינוביץ מ’הארץ’, כתב אתמול: “עברו ארבעה ימים מאז שמאות חסידי גור תקפו באלימות, בעשרות אירועים במקביל, אנשים מקבוצת הפורשים ובמשטרה עדיין יושבים בשקט – אף אחד מהתוקפים לא נעצר. בפעם הבאה שיתקפו אתכם תדעו שמשטרת ישראל אינה הכתובת. היא לא תהיה שם עבורכם!”

בתגובה לפניית חרדים 10 מדוע לא בוצעו מעצרים של הפורעים, השיבו השבוע במשטרה: “משטרת ישראל רואה בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, משכך, הכוחות פועלים כל העת להידברות בין הפלגים לצד המשך חקירה מאומצת לאיסוף ממצאים וראיות כנגד מי שנקטו באלימות ולמיצוי הדין עם המעורבים”.

ישראל מרדכי צישינסקי נושא דברים, ליד ‘מגרש הרוסים’

ביום שני השבוע פורסם מטעם בית הדין ‘שירת דוד’, בית דין לדיני ממונות הפועל בירושלים “בראשות הגאונים רבי נפתלי נוסבוים ורבי יהודה סילמן”, מכתב המתיר לפנות לרשויות החוק “במקרה של אלימות שנעשתה נגד חסידות גור”.

במכתב נאמר: “במענה לשאלתך מטעם הועדה של חסידות גור, האם מותר לפנות לרשויות החוק במקרה של אלימות שנעשתה נגד חסידות גור, הנני להשיבך בשם ביה”ד, כי בכל אירוע של אלימות, בין אלימות פיזית ובין אלימות מילולית ובין הטרדות טלפוניות, הנכם רשאים להתלונן במשטרה ולפנות לכמ”ש”.

על המכתב חתם מזכיר בית הדין.

בעקבות כך, פרסם ביום שלישי בבוקר הדיין הגאון רבי יהודה סילמן מכתב בכתב ידו – בו הוא מודיע על התפטרותו מבית הדין.

במכתב “לכבוד חברי בית הדין ‘שירת דוד'”, כתב הדיין מבני ברק: “בהיות שפורסם בשמי ושלא על דעתי מטעם בית הדין היתר גורף לפנות לערכאות בנושא אלימות. הנני להבהיר בזאת שרק במקום שהצד המבקש מתחייב שלא לפעול בדרכי אלימות שייך לתת היתר כזה.

“ולכן הריני מושך את ידי מבית דינכם ומעתה אין לי קשר לבית הדין שירת דוד”.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מידע חשוב בנושא כנסו;
    27/05/2022 03:53
    שי
  1. רב צדיק המקורב לחסידות אמר שזה בגלל שבחרו בניר ברקת ועשו פילוג וגרמו צער גדול לציבור

    ברגע שיש אלימות אי אפשר לומר ידינו לא טמנו בצלחת.

    בפונוביז רואים עכשיו איך זה היה נראה מהצד, ובגור שראו בפילוג של פוניבז דבר פסול כעת מתמודדים עם מקרה גרוע יותר…

  2. עכשיו אני מבין
    27/05/2022 17:40
    אברימי
  3. חחח
    גור מקושרים מאוד
    וחבל …
    בקיצור אין להם מה לעשות הכל אבוד

    • סנדיק   29/05/2022 02:09

      מה לעשות אבל מתיעוד מצלמות בסביבה ולפי סדר כרונולוגי,הספסל הושלך מתוך בית המדרש של ראש הישיבה הרב שאול אלטר שליט”א על חסידי גור שבאו למחות ופצה אותם ראשונים, המשליך נפצע בהמשך, כך גם שאר האלימות קודם פצעו והיכו את חסידי גור שבאו למחות, אין על מצלמות, בית המשפט אוהב תיעודים.

  4. גור מאפיה מאז ולתמיד
    30/05/2022 08:48
    י
  5. כולם מדברים עכשיו על ילדי תימן
    שאלה פשוטה
    מי היה שר הסעד בקום המדינה
    השר האחראי על האימוץ.
    [לא ממפאי ולא מהמפד”ל]
    “ה”ה בנש”ק וכו’ וכו’ איצ’ה מאיר לוין