זה המסר המאיים שמופץ במסגדים; יחידות טילים ברצועת עזה בכוננות

בעזה מאיימים לקראת מצעד הדגלים בירושלים: "ישראל תופתע מעוצמת הנשק שלנו" • בשדרות פורסים מרחבים מוגנים ברחובות העיר • משרד הדתות הפלסטיני הפיץ מסמך בו קורא לדרשנים לחמם את האווירה: "קוראים לבני עמנו לנסוע לאל-אקצא ולסכל את תוכנית הכיבוש לחלק אותו"
חיים טוויל
כ"ה אייר התשפ"ב / 26.05.2022 16:10

לקראת מצעד הדגלים ביום ירושלים: על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, הזרוע הצבאית של חמאס נכנסה לדריכות הגבוהה ביותר ומתכוננת להסלמה מול ישראל.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

לפי הדיווח, בארגוני הטרור בעזה, ובייחוד ביחידות הטילים, נכנסו לכוננות שיא. הם עצרו את כל האימונים השוטפים ופינו את כל המוצבים, במסגרת הדריכות לקראת יום ראשון.

אמש, בסרטון מצולם נראה אחד ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס מאיים על ישראל: “האויב יופתע מהדיוק והעוצמה של הנשק שלנו”.

בכיר הארגון, סלאח מאהר, תקף את ישראל ואמר: “ממשיכה בצעדים לארגון מצעד הדגלים על אף האזהרות. זהו ניסיון נואש מצד ראש הממשלה הישראלי להציל את ממשלתו מהתפרקות”.

בתקשורת הפלסטינית דווח, כי “ישראל מפזרת כיפת ברזל בכל מיני מקומות. מזל”טים ישראלים רבים חגים בשמי עזה בימים האחרונים”.

בדיווחים נאמר עוד, כי בעזה פתחו ארגוני הטרור חדר מצב מיוחד. “הזרוע הצבאית של הפלגים הפלסטיניים נתנה הוראה להיות בשיא המוכנות והדריכות, ולהתכונן לאפשרות שפלסטינים ימותו”.

כמו כן ניתנה הוראה לפעילים הזוטרים שלא לירות טיל על דעת עצמם, אלא רק בהוראה ממפקדיהם. “אם הכיבוש יחצה את הקו האדום, זה יסלים לסבב נוסף”.

עם זאת, בכלי התקשורת הפלסטיניים נאמר כי חמאס אינו מעוניין כעת בסבב נוסף, בעקבות המצב הכלכלי הקשה בעזה והמחיר הכבד שעימות נוסף ייגבה מהם.

לפי דיווח בחדשות 12, במסמך רשמי שפרסם משרד הדתות הפלסטיני מטעם הרשות הפלסטינית, הועברו מסרים שייכללו בדרשה השבועית מחר במסגדים.

“ההחלטה הלא צודקת המאפשרת ליהודים לקיים טקסים דתיים יהודיים במסגד אל-אקצא, ולארגן את הצעדה התקשורתית בירושלים היא פגיעה בכבודה, אמונתה של האומה האסלאמית, וזוהי הכרזת מלחמה נגד העם הפלסטיני והאומה האיסלאמית”.

עוד נאמר במסמך: “קוראים לכיבוש שילמד מלקחי ההיסטוריה, העם הפלסטיני הוא בעל חוסן ואיתן. העם הפלסטיני מסוגל לסכל את כל התוכניות נגד האתרים הקדושים של האומה המוסלמית. אנו קוראים לבני עמנו לנסוע למסגד אל-אקצא ולהישאר בו, כדי להצליח לסכל את תוכנית חלוקת אל-אקצא”.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי לקראת מצעד הדגלים שיתקיים ביום ראשון הוצבו היום מרחבים מוגנים בעיר שדרות.

בירושלים ממשיכים להיערך לקראת המצעד ושלוש פלוגות מילואים של מג”ב גוייסו היום.

מדובר בכ-200 לוחמים שיעברו אימון במהלך סוף השבוע וביום ראשון יוצבו בעיר. אליהם תצטרף פלוגה נוספת של מילואים שנמצאת בתעסוקה מבצעית במחוז חוף. הפלוגות מגויסות בצו לעשרה מימים, וימשיכו את הפעילות בעיר עד אחרי מצעד הגאווה שצפוי בבירה ביום חמישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות