שרה בממשלה: “מה הבעיה עם דגל פלסטין?! מצעד הדגלים מתריס”

השרה ממרצ התייחסה להנפת דגל אש"ף באוניברסיטת בן גוריון, בהשוואה למצעד הדגלים הצפוי בירושלים • "עצם מצעד הדגלים גורם לסכנה לחיי אדם - ישראלים ופלסטינים - כולנו קורבנות שלו",
חרדים 10
כ"ה אייר התשפ"ב / 26.05.2022 13:51

השרה תמר זנדברג ממרצ הסבירה היום (חמישי), בריאיון בגלי צה”ל לאודי סגל ודוריה למפל, כי “עצם מצעד הדגלים גורם לסכנה לחיי אדם”, בעוד “דגל פלסטין מסמל רצון לשלום”.

השרה ממרת הוסיפה, כי הצועדים לא חייבים לעבור דרך שער שכם: “המטרה של המצעד הזה מראש היא מתריסה, ואולי אפילו תוקעת טריז. אני חושבת שזה מצעד שלא מוכוון פנימה, זה לא אנשים שאומרים בוא נחגוג את עצמנו, את שלנו. אין מחלוקת על מעמדה, מקומה, חשיבותה של ירושלים. המצעד הזה בא לתקוע רגל שהיא מתריסה.

“גם להתריס זה דבר לגיטימי בדמוקרטיה, אבל יש דרך לעשות את זה עם פחות חיכוך ועם פחות סכנה לפיצוץ. זה קורה במיקום ובעיתוי אולי הרגיש ביותר במזרח התיכון אבל צריך לכבד את הזכות להפגין, הזכות לבטא ואת החופש לצעוד אפילו שאני לא מסכימה עם זה. זה לגיטימי ויש זכות לעשות את זה”.

לדבריה, “עצם מצעד הדגלים גורם לסכנה לחיי אדם – גם ישראלים וגם פלסטינים. כולנו קורבנות שלו. השאלה היא אם אנחנו רוצים לשמור על חיי אדם ולנהל את זכות ההפגנה, הביטוי וכל זכות שהיא.

“מצעד הדגלים מסכן את כל המזרח התיכון, את כל ירושלים ואת כולנו. גם זכות כזו שהיא לגיטימית צריך לנהל אותה בצורה נכונה, לשמור על הזכות ולבטא אותה בדרך שלא תסכן אף אחד. למשל תוואי המצעד, האם הוא חייב לעבור בשער שכם או שאפשר לנהל אותו בתוואי אחר?”.

“אפשר להניף דגל משני הצדדים, זה מבטא עמדה פוליטית. זה דבר חוקי, זה לגיטימי משני הצדדים. כאשר אנחנו נתקלים בסכנה שהדבר הזה מציב אז צריך לנהל אותו בצורה שתצמצם..”. על הסכנה הכרוכה במצעד הדגלים הוסיפה: “זה ההקשר הפוליטי, זה מה שזה מסמל, זה מה שזה עושה עבור מיליוני אנשים”.

כשנשאלה מה מסמל לדעתה הנפת דגל אש”ף, דגל פלסטין, באוניברסיטת בן גוריון  – השיבה: “מסמל את הרצון לעצמאות של העם הפלסטיני ולשלום ולשתי מדינות. אני תומכת בכך שיהיו שתי מדינות לשני עמים, ישראל עם דגל ישראל ופלסטין עם דגל פלסטין, שיהיה שלום בין שני העמים ושהסכסוך הישראלי-פלסטיני יסתיים”.

זנדברג הדגישה: “לא הבנתי מה הבעיה עם הנפת דגל פלסטין?! מצעד הדגלים זה לא הנפת דגל, זה כל המסביב שלו, זה התוואי שלו, זה הסיטואציה של הסכסוך במזרח ירושלים שעדיין לא נפתר. זה לא עצם הנפת הדגל, הרי אין שום בעיה להניף דגל בשום מקום, אצלי במרפסת יש דגל ישראל עוד מיום העצמאות. זה לא הנפת דגל, זה המשמעות שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זננבבברג
    26/05/2022 14:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. היא סתומה או שרק עושה תצמה. ערבים מבינים ואיכפת להם מדמוקרטיה על מה היא מדברת? סתומה…