ליברמן: “לא נתנו גרוש לאף אחד, לא לרינאוי-זועבי ולא לניר אורבך”

שר האוצר בריאיון לרשת ב: "יש לי סדר עדיפויות שהוא קודם כול לשמור על הקואליציה" • על צירוף החרדים לקואליציה: "לא אהיה מוכן לשבת איתם. זו ההתחייבות שלנו לבוחרים" •
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התשפ"ב / 26.05.2022 12:05

שר האוצר, אביגדור ליברמן, טוען היום (חמישי), בראיון לליאל קייזר ברשת ב’,  כי לא נכנע לאיומים מצד אף גורם על שלמותה של הקואליציה – ואמר כי עד היום לא הייתה ממשלה כל כך מתפקדת.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

“אף חבר כנסת לא קיבל גרוש, לא רינאווי זועבי ולא ניר אורבך”, אמר.

הוא הוסיף: “יש לי סדר עדיפויות שהוא קודם כל לשמור על הקואליציה. להכניס את ישראל למערכת בחירות – זה חסר אחריות. להיכנס למערכת בחירות חמישית שלא תשנה שום דבר – זה נזק כלכלי עצום. זה שיתוק של כל הפעילות הכלכלית והשלטון בישראל, זה הדבר האחרון שאנחנו זקוקים לו. אנחנו מעבירים שבוע אחרי שבוע החלטות וחקיקה. לקראת התקציב תמיד יש ריטואל שהח”כים משתוללים וכל אחד רוצה את כבשת הרש שלו”.

ליברמן התייחס למחאה של יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ מיכאל ביטון, ואמר כי הוא ביקש לדחות רפורמה ולא ביקש כסף. “הרפורמה בתחבורה הציבורית מצויינת ונכונה וזה ברור שיהיו עוד משברים וחיכוכים, אבל אנחנו נעביר את התקציב”.

הוא דחה אפשרויות של ישיבה משותפת בממשלה עם המפלגות החרדיות. “אני לא אהיה מוכן לשבת איתם, לפני הבחירות הודענו שהכוונה שלנו זה הקמת קואליציה וממשלה בלי ש”ס ויהדות התורה. זו ההתחייבות שלנו לבוחרים”.

על טענות המפלגות החרדיות כי הוא מתנכל לחינוך החרדי – ענה: “ברור שאין מאה אחוז ואי אפשר לממש מאה אחוז, צריך לשים את זה במרכז השיח. זו רפורמה נכונה, היא לא רפורמה מפלגתית וסקטוריאלית. אנחנו רוצים שהמדינה תממן את מוסדות החינוך שמלמדים ליבה.

“אני רוצה קודם כל לשמור על הממשלה ועל הקואליציה כי האלטרנטיבה היא הרבה יותר גרועה. אני מקווה שאשכנע את חבריי לקואליציה לתמוך בשינוי של לימודי ליבה. זה לא נוגד את תורת ישראל ולא את המסורת היהודית. אין כאן סתירה עם המסורת היהודית”.

שר האוצר הסביר כי ישראל מנסה להתכונן למשבר כלכלי, אך ציין כי מצבנו טוב יחסית למדינות אחרות: “מחירי האנרגיה גבוהים בכל העולם, וגם החיטה. מדינת ישראל, יחסית לעולם, במצב טוב. כשיש צונאמי אז גם אנחנו נפגעים אבל מתמודדים עם זה טוב”.

על סוגיית הדיור אמר כי הממשלה מנסה לגבש תוכנית כוללת שיהיו בה מקסימום הבנות. “אני לא יכול להתחייב על תאריך, אבל עד סוף השנה תהיה ירידה במחירי הדירות ונשתלט על הגל התייקרות במחירי הנדל”ן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות