‘מכת מוות’ לאברכים, קיצוץ לישיבות: הגזרות החדשות

שר האוצר הנחה את בכירי משרדו: לקדם גזרות שיפגעו בציבור החרדי • בין הגזירות: קיצוץ עמוק בתקציב הישיבות, וביטול סבסוד מעונות, סיוע בשכר דירה והנחות בארנונה לאברכים • הציונות הדתית: הגזרות הגזעניות של ליברמן נגד הציבור החרדי לא יעברו בעיקר כי הממשלה לא תשרוד
חרדים 10
כ"ה אייר התשפ"ב / 25.05.2022 21:40

קמפיין הבחירות של ליברמן יצא לדרך:  שר האוצר מתכנן להטיל שורה של גזירות קשות על הציבור החרדי בתקציב המדינה לשנת 2023 –  שיובא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

עם זאת, הסיכויים שהתקציב יאושר הולכים ופוחתים.

לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 12, ליברמן הורה לפקידי משרד האוצר להכין את הגזרות שצפויות לפגוע אנושות בחרדים באוכלוסייה החרדית – ובמשפחות אברכים מהציונות הדתית.

אחת מהגזרות כוללת קיצוץ במעונות היום לילדים – צעד שעליו הטיל וטו חבר הכנסת ניר אורבך לפני כחודש.

ואלה הגזירות: 

• קיצוץ של שליש בתקציב הישיבות – מ-1.2 מיליארד שקלים ל-800 מיליון שקלים.

• שינוי התקצוב של רשתות החינוך של יהדות התורה וש”ס מ-100% ל-75%.

• הוספת מבחן מיצוי כושר השתכרות כדי שיוכלו לקבל סבסוד מעונות יום, סיוע בשכר דירה והנחות בארנונה. המשמעות: אברך שלא עובד – לא יקבל הנחות בכלל.

יצוין, כי נושא מעונות יום לילדים עלה בעבר, אך בוטל בעקבות האולטימטום של ח”כ ניר אורבך לפני כחודש.

למרות זאת, הפעם הנושא הונח שוב על השולחן עם עוד שני סעיפים חדשים – ארנונה ושכר דירה.

לפי הדיווח, הצעדים הללו זכו להתנגדות בדיונים פנימיים באוצר, ובכירים במשרד הביעו הסתייגות מהם, אבל ליברמן הודיע כי הוא רוצה לקדם אותם.

בציונות הדתית הגיבו: “אורבך, שרק לאחרונה הציג כהישג את דחיית הפגיעה בלומדי התורה בסבסוד מעונות היום, קיבל היום סטירת לחי משפילה מליברמן שהכפיל ושילש את הפגיעה בלומדי התורה ובציבור החרדי.

“הגזרות הגזעניות של ליברמן נגד הציבור החרדי לא יעברו, בעיקר כי הממשלה הזו לא תשרוד בעזרת השם כדי להעביר אותן. אבל פרסומן ושנאת החרדים העולה מהן מגחיכה את נוצות האחדות והריפוי שהממשלה הזו מתהדרת בהן ואת נאומי בנט על ‘גן הפלגנות’ שכביכול כל כך מטריד אותו. שנים רבות כבר לא היתה כאן ממשלה שהפיצה כל כך הרבה שנאה וחרמות כלפי רוב העם.

“העובדה שאנשים כמו שקד, כהנא, סער ואורבך יושבים בממשלה ששר האוצר שלה מרשה לעצמו לשים על השולחן גזרות כאלה מלמדת עד כמה רחוק הם הלכו לאיבוד ועד כמה ליברמן בז להם, לא סופר אותם ולא חושש מהם. הוא יודע שהם שבויים בממשלה הזו כדי לשרוד פוליטית ומרשה לעצמו פעם אחר פעם להתריס מולם במצח נחושה”, הוסיפו במפלגתו של בצלאל סמוטריץ’.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות