ירי חי ליד ביתו: פרטים חדשים על תוכנית ההתנקשות באיתמר בן גביר

חברי החולייה יצרו קשר עם תושב חברון ושלחו אותו להתחקות אחר חבר הכנסת מהציונות הדתית • הוא התבקש לאסוף עליו מידע ולתעד מתי בן גביר יוצא מביתו רגלית ולא ברכב • המזימה סוכלה בזכות ערנות של שוטר זוטר
חרדים 10
כ"ד אייר התשפ"ב / 24.05.2022 21:45

התכנית להתנקש בחבר הכנסת: מחקירת המחבלים שנתפסו על ידי שירות הביטחון הכללי עלה, כי הם התכוונו לירות באיתמר בן גביר באזור מגוריו בחברון. כך דווח הערב (שלישי) ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 12.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

כדי לממש את התכנית השטנית, חברי החוליה יצרו לפי החשד קשר עם תושב חברון ושלחו אותו לאסוף מידע ולהתחקות אחר בן גביר.

הוא התבקש, בין היתר, לבדוק באיזה רכב נוסע חבר הכנסת והאם הוא ממוגן או לא, וחשוב מכך, מבחינת חברי החוליה – לבדוק מתי הוא נוהג לצאת מהבית ברגל.

הכוונה לפגוע בבן גביר התגלה הודות לערנותו של שוטר זוטר, שהוצב בחודש שעבר באחת הכניסות להר הבית. במהלך בדיקת המתפללים הוא חשד באחד מהם, ביצע עליו חיפוש ומצא אמצעים שהיו אמורים לשמש אותו לצורך הפרות סדר בהר הבית.

לאחר מכן אותו חשוד הועבר לחקירה מקיפה – שם הוא נשבר, הודה בדברים והפליל את כל חבריו.

הבוקר הודיע שירות הביטחון הכללי כי חשף חולייה של 5 פעילי חמאס ממזרח ירושלים, בשנות ה-20 לחייהם. כתב אישום הוגש עד כה נגד שלושה מהם.

על פי האישום, חברי החוליה התכוונו לרצוח את חבר הכנסת איתמר בן גביר ולבצע פיגועים נוספים לעבר יעדים ישראליים. מהחקירה עלה כי החשודים תכננו לבצע פיגועי ירי, לייצר מטעני חבלה ואף לחטוף חיילים.

במסגרת ההיערכות שלהם, רכשו הפעילים רחפן במטרה לחמש אותו ולבצע באמצעותו פיגוע ברכבת הקלה בבירה או מעל בתי יהודים בשכונת א-טור. הרחפן נתפס, ואיתו אותרו גם מצלמה שיועדה לצילום החיילים שתכננו לחטוף, כסף וכן ציוד ארגוני של חמאס.

עוד עלה מהחקירה, כי אחד מראשי החוליה הצטייד בשני רובי ‘איירסופט’ מסוג M16, והדריך את חבריו כיצד להשתמש בנשק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות