רב קהילת ‘עמודי השלום’ יואשם בעבירות חמורות קשות בנשים

הפרקליטות הגישה הצהרת תובע נגד הרב משה יזדי, מנהיג קהילת 'עמודי השלום', החשוד שביצע עבירות חמורות בחוזרות בתשובה וביצע גם עושק כלכלי • הצדיק מעשיו תוך שימוש ציני בדת וכינה אותם "תיקונים" • חוקר: "חלק מהקורבנות אמרו שמדובר באדם שעשוי להפנט ולכשף"
חיים טוויל
כ"ג אייר התשפ"ב / 24.05.2022 18:28

משטרת ישראל השלימה היום (שלישי) את חקירתו של הרב משה יזדי, מנהיג קהילת ‘עמודי השלום’ בשכונת הבוכרים בירושלים,  שביצע על פי החשד עבירות חמורות קשות בנשים חוזרות בתשובה ועבירות של עושק כלכלי.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

היום הוגשה נגדו הצהרת תובע מטעם הפרקליטות, לקראת הגשת כתב אישום בימים הקרובים. מעצרו הוארך בשלושה ימים.

מעצרו של הרב יזדי בוצע בעקבות פעולות חקירה יזומות שערכו חוקרי ימ”ר ירושלים, במהלכן אותרה אחת הקורבנות, שבהמשך הגישה תלונה אודות מעשיו. החקירה, שהחלה במישור הסמוי, התפתחה ובמהלכה נוספו תלונות נוספות נגד רב הקהילה.

מהחקירה במשטרה עלה דפוס פעולה זהה, לפיו הרב יזדי היתל בנשים תוך קיום יחסים עימן וביצע עבירות עושק כלכלי, כל אלו כפי שעלה בעדותן של הנשים – “לשם קדושה”.

לפני כחודש הפכה החקירה לגלויה, עת נעצרו הרב יזדי  ושני חשודים נוספים – ששמם אסור בפרסום – המקורבים אליו, והם הועברו לחקירה במשטרה.

בהמשך למעצרו ולחקירה שהתנהלה, יצרו חוקרי ימ״ר ירושלים קשר עם נשים נוספות, שחלקן הסכימו לשבור את ‘מחסום השתיקה’ וגוללו בפני החוקרים את מעשיו של החשוד, כיצד עשק אותן כלכלית וכיצד ביצע עבירות חמורות כלפיהן במשך השנים.

במהלך החקירה עלה, כי הרב יזדי השתמש בעת מעשי העושק והעבירות החמורות בקורבנותיו, להן שימש כאב רוחני בתהליך חזרתן בתשובה, באמתלה כי מדובר ב’מעשה תיקון’ – גם כשהיה מדובר בכלות ביום חתונתן ממש.

נציג המשטרה אמר בפתח הדיון בבית המשפט, כי הרב  יזדי נתן סיבות והסברים שנועדו להצדיק את מעשיו בתוך שימוש ציני מעולם היהדות וקרא להם “תיקונים”.

לטענתו, המעשים החמורים שבהיצע  נועדו להצלת חיי יהודים ואף לסיכולי פיגועים. “אי אפשר שלא לכנות את אופיו ומעשיו כרוע טהור”, אמר נציג המשטרה בדיון.

לדבריו, הרב יזדי “קשר קשר ביחד עם אחרים, עשק ברגל גסה רבבות כאשר את חלקם הביא לחרפת רעב. ביצע שורה של עבירות חמורות קשות, תוך שהוא משמש כרב קהילה.

“חומר החקירה מגלה תמונה של אדם אשר שלט בקורבנותיו ביד רמה וקשה תוך שהוא מפריד אותם ממשפחתם, ואף דרש שיפרדו מבני זוגם, נהג בהם כבובות מריונטה. חלק מהקורבנות הוסיפו כי מדובר באדם שעשוי לטענתם להפנט ולכשף. שליטה מוחלטת עם נדבך של חשש ופחד”.

נציג המשטרה הוסיף: “בכל שנותיי במשטרה לא נתקלתי בתיק כה קשה של אכזריות, מדובר בסבל במשך שנים רבות, פשוט לקרוא את תלונות 10 קורבנותיו ולא להאמין, כל זאת בתור מורה דרך, כהגדרתו יזדי ממנה עצמו עם ל”ו צדיקים. קיימים מעשים שונים ומגוונים של רוע, שימוש באלימות, הפחדה, סחיטה באיומים שבאמת עדיף שלא אמשיך לתאר”.

הוא הדגיש, כי הרב יזדי “השתמש באלימות וביצע עבירות חמורות בכפייה, איומים, הפחדות וסחיטה”.

עם התקדמות החקירה, ולאחר נחשפו עוד קורבנות נוספות למעשיו של החשוד, הוארך מעצרו מעת לעת בבית המשפט.

עו”ד דוד הלוי, המייצג את הרב משה יזדי, מסר: “מרשי מכחיש את המיוחס לו. מדובר בטענות מופרכות והזויות המיוחסות לו וצר לנו כי משטרת ישראל והפרקליטות הלכו שבי אחר תלונות כזב ואינטרסים זרים העומדים ביסוד התלונה. בבוא העת אין לי ספק כי חפותו של מרשי תוכח בבית המשפט”.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה נשים תמימות? אל תתנו לזרים לגעת. רק הבעל!!!!! תשמרו על עצמכן!
    24/05/2022 19:34
    איילה
  1. תשמרו על עצמכן!

  2. מה יש ככ נשים מטומטמות? קשה לי להאמין
    25/05/2022 05:33
    מומו (שלמה)
  3. בפרט כמי שקרא הרבה חומר שהוא כתב הרב יזדי בעלון כרומו הידוע אהבת ישראל משהו כזה.
    מוזר מאוד אני ממש מבולבל לגמרי מידיעה כזו

  4. רב רב עלאק
    25/05/2022 12:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. מותניו רב לו… נו תיבעל לאגמון תחילה, כנראה הרומאים והיוונים לא חשבו על ההסבר שזה עושה תיקונים, אחרת היה רץ אצלם…
    גועל נפש בחילות להקיא, אני מקווה שהבין שצריך לאכול פחות חילבה,פחות גת, פחות שום מבושל / מטוגן, וירבה בסודה לשתיה…

  6. רב רב רבבב
    25/05/2022 13:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. מה רב ממתי חזיר נקרא רב למה לא עו”ד, רופא,רפתן שר החוץ, ראש העיר / ממשלה יו”ר הכנסת וכי חסר תפקים שהוא לא ואפשר לומר שכן, איך אמרה ההיא לא כל הנשים הערביות זועבי לא כל בעלי זקן הם רבנים גם לתייש יש זקן ולרוכבי הארלי דודסון יש זקנים הו הו זקנים…

  8. מחריד כמה רוע יש בעולם ואיך הם מנצלים נשים תמימות.
    25/05/2022 14:43
    נורא!
  9. פשוט נורא.

  10. הרב יזדי
    25/05/2022 15:27
    משה
  11. תשמרו מאד מאד. לא צחוק אל תהיו תמימים

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   26/05/2022 21:09

      חלאת אדם מקומו בצינוק.תפסיקו לכנות חלאות כאלה בתואר רב,נחש

  12. קהילת עמודי שלום ??
    26/05/2022 22:29
    תהילה
  13. נראה לי עמוד אחר