3 וחצי שנים אחרי ‘טיסת השבת’: באתונה קם מקווה שתרמו הנוסעים

בחודש כסלו תשע"ט, שעות לפני כניסת שבת, נחתה באתונה טיסת אל על מניו יורק - עמוסה ב-150 נוסעים שומרי מצוות שלא רצו לחלל את השבת • כאשר שמעו בשבת במחיצת השליח על המקווה העתיד לקום בעיר, הם החליטו להתגייס לעזרתו השבוע הוא נפתח
נתן פרל
כ"ג אייר התשפ"ב / 24.05.2022 13:18

טיסת ‘אל על’ שהמריאה מניו יורק לתל אביב בליל שישי בחודש כסלו תשע”ט, כשעל סיפונה היו 150 נוסעים שומרי מצוות, נחתה באותנה לקראת לשבת.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

ההמראה של הטיסה, שזכתה לכינוי ‘טיסת השבת’, התאחרה לאחר שבניו יורק ירד שלג ללא הפסקה. כשסוף סוף היא יצאה לדרכה, הבינו הנוסעים כי לא יספיקו להגיע לפני שבת לישראל – ובחברה החליטו להנחית את המטוס באתונה.

בית חב”ד באתונה, בראשות הרב מנדל הנדל, התארגן בהתראה קצרה כדי להכין ארוחות שבת ל-150 הנוסעים.

הנוסעים שירדו מהמטוס לא ידעו למה לצפות, אבל להפתעתם נכונה להם שבת מאורגנת למופת, עם ארוחות כיד המלך, תפילות ואווירת שבת.

בקריאת התורה עלה לבימה הרב דוד דרלי וסיפר: “בעצם לא הייתי אמור בכלל להיות על הטיסה הזאת וממש ברגע האחרון קניתי את הכרטיס. אך הכל קורה בהשגחה פרטית ויש סיבה שהגענו לפה.

“נודע לי שחב”ד באמצע פרויקט של בניית מקווה במרכז אתונה, אז בתור הכרת הטוב על הכנסת אורחים נפלאה, אני מציע שכל אחד ישתתף כפי יכולתו כדי לעזור לסיים את בניית המקווה.”

בזכות עזרה מיוחדת זו הושלם בנין המקווה.

בגלל הקורונה התעכבה הפתיחה הרשמית והשבוע בשמחה ובהתרגשות נחוגה חנוכת המקווה ע”ש JOVITA COJAB במרכז אתונה.

בקביעת המזוזה התכבד הרב ישראל יוסף הנדל, רבה של קהילת חב”ד במגדל העמק וחבר בית דין רבני חב”ד בארץ הקודש, שהמקווה הוקדש גם לעילוי נשמת בנו לוי ז”ל.

במהלך חנוכת המקווה סיפר הרב הנדל על ההשגחה פרטית שליוותה את בנין המקווה: “לפני כמה שנים התארחו אצלנו בשבת קבוצת חסידים מוויליאמסבורג ובמהלכה הם שמעו שאין מקווה טהרה במרכז אתונה. הם החליטו להרתם לענין וכבר במוצאי שבת תרמו את הסכום הראשוני לקניית המבנה של המקווה. גם בהמשך לכל אורך הדרך שמרו על קשר ודאגו שהפרוייקט יושלם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבד לא נחים בעוד כל היהדות פשוט ישנה ועסוקה בעצמה
    20/06/2022 17:38
    ליטאי
  1. שטפו לנו תמוח כל החיים תכלס