הנחיית ראש מחלקת סיור ושיטור: אסור למשוך יותר בזקנים ופאות!

אחרי דרישה כי תינתן הנחיה לעצור את התופעה של שוטרים המושכים בפאות מפגינים - הורה ראש מחלקת סיור ושיטור: "גם במקרים בהם נדרש לבצע מעצר, יש להימנע ממשיכה בזקן או בפאות" • שי גליק: "מקווה שההנחייה תרד עד אחרון השוטרים בשטח - ולא נראה לעולם תמונות כאלה"
חיים טוויל
כ"ג אייר התשפ"ב / 24.05.2022 11:38

אחרי מספר מקרים בהם שוטרים תועדו כשהם מושכים בפאות מפגינים: ראש מחלקת סיור ושיטור במשטרת ישראל הורה לשוטרים שלא למשוך בזקנים ופאות בעת פיזור המון שלא לצורך ביצוע מעצר, וכי גם “במקרים בהם נדרש לבצע מעצר, יש להימנע ממשיכה בזקן או בפאות של אדם”.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

ההנחה ניתנה לאחר ששי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’, פנה בתחילת חודש ניסן אל השר עמר בר לב בדרישה כי יתן הנחיה לעצור את התופעה המכוערת.

הפניה בוצעה לאחר אירוע חמור במיוחד שהתרחש שבוע קודם לכן, במהלכו שוטר תקף צלם, תושב היישוב יצהר, ומשך בפאותיו.

בעקבות המקרה, שהגיע לאחר מקרים נוספים בהם נצפו שוטרים משתמשים באקט אלים זה, פנו מארגון ‘בצלמו’ לשר וביקשו שיוציאו את ההנחיה המתבקשת.

בארגון נימקו את בקשתם בכך שמדובר בביזוי המפגינים, שימוש בכח מיותר, ואקט שאין לו כל הצדקה מבצעית.

בארגון הדגישו כי חייבת לצאת הנחיה ברורה של השר, האוסרת על פגיעה בכל מפגין וביחוד משיכה בזקן ובפאות – מלבד מקרי חירום, כמובן.

במכתב ששיגרה הבוקר שולה מוריאן, ממחלקת תלונות ציבור וביקורת פנים במשרד לביטחון פנים, תחת הכותרת ‘הנחיית שר האוסרת על שוטרים משיכת פאות וזקן שלא במקרי חירום’ – ומתפרסם בחרדים 10 לראשונה – נכתב:

“ראש מחלקת סיור ושיטור במשטרת ישראל מצא לנכון להנחות את השוטרים לאסור משיכת זקנים ופאות בעת פיזור המון שלא לצורך ביצוע מעצר.

“במקרים בהם נדרש לבצע מעצר, ככלל, יש להימנע ממשיכה בזקן או בפאות של אדם, אך כאמור לעיל, לא ניתן לחזות כל סיטואציה מראש, והפעלת
הכוח צריכה להיות מידתית ביחס לאיום ובאופן מכבד ככל שניתן”.

שי גליק מנכ”ל בצלמו אומר  ל’חרדים 10′: “גם לציבור הדתי והחרדי יש זכויות אדם. אני שמח שמשטרת ישראל נענו לפנייתי והנחו לא למשוך יותר בזקנים ופאות של מפגינים ובעת מעצרים.

“אני מקווה שהנחייה זו תרד עד אחרון השוטרים בשטח ולא נראה יותר לעולם תמונות קשות של משיכת זקנים ופאות.

“משטרת ישראל מחוייבת לשמור על הסדר הציבורי ולבצע מעצרים במקרים שונים ועדיין עליה להקפיד על כבוד האדם באשר הוא אדם. נמשיך לפעול למען זכויות אדם של אזרחי ישראל ובכלל והציבור החרדי והדתי בפרט”.

יו”ר השדולה למאבק באלימות במשטרת ישראל חבר הכנסת מוסי רז הגיב: “אני מברך על החלטה זו. הדבר מובן מאליו. חובה על משטרת ישראל להקפיד על כבוד האדם.

“הפגנות ומחאות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית וגם אם משטרת ישראל מפזרת הפגנות עליה להקפיד לעשות זאת תוך כבוד המפגינים”.

ח”כ אורי מקלב: “ההגעה למצב זה – זו תעודת עניות ואות קין שמשטרה יהודית צריכה לקבל הוראה מיוחדת שלא לפגוע בפאות ובזקנם של אנשים, שהם הסממנים היהודים המובהקים.

“ברור שזה לא היה צריך להיות ואסור שתמונות מזוויעות אלו, בהם שוטרים מושכים בפיאותם של חרדים, יחזרו על עצמם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק לגורים מותר
    24/05/2022 12:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. רק לקלגסים של גור מותר למשוך את זקנם ופאותיהם של חסידי הגר”ש אלתר.

  2. זקניםםם
    24/05/2022 20:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. תודה רבה ממש תודה!!!