לפיד ביטל את ביקוריו המדיניים: זה מה שמקרקע את שר החוץ בארץ

ברקע המשברים בקואליציה: לפיד ביטל לפחות שלושה ביקורים שלשכתו תיאמה במדינות אירופה, בין היתר, בצ'כיה, בקרואטיה ובהונגריה - שבוטלו ברגע האחרון • ההערכה: לפיד לא יעזוב את ישראל עד לתום כנס הקיץ, בשל החשש שהממשלה תיפול בהיעדרו
חרדים 10
כ"ג אייר התשפ"ב / 24.05.2022 08:47

מקורקע: מאז פרישת עידית סילמן נמנע שר החוץ יאיר לפיד, לצאת מהארץ בשל המצב הפוליטי המעורער.

ההערכה בקרב גורמים מדיניים היא, כי לפיד לא יעזוב את ישראל עד לתום כנס הקיץ, בשל החשש שהממשלה תיפול בהיעדרו.

בפעמים הראשונות הסבירה לשכתו למדינות, כי הסיבה לביטול הייתה גל התקפות הטרור. אולם דיפלומטים ששוחחו עם אמיר אטינגר מ’ישראל היום’, ציינו כי במדינותיהם הביקורים תואמו אפילו פעמיים, ובכל זאת בוטלו.

אחד מהם הוסיף כי הביטולים מעכירים את האווירה. לדבריו, “במקום לתאם ואז שוב לבטל, מוטב היה שיאמרו לנו כי עד תום כנס הקיץ לא יהיו ביקורים”.

מנגד, דיפלומט אחר אמר: “ביטולי הביקורים מתקבלים בהבנה”.

ביקורים מדיניים הם חלק מהותי מתפקידו של שר החוץ. עם זאת, בשנה שבה הוא בתפקיד, לפיד מיעט בהם. הוא יצא פעם אחת לארה”ב וכמה פעמים לביקורי בזק באירופה. בחודשים הראשונים לכהונתו נסע גם למדינות הסכמי אברהם, אך נמנע מלהגיע ליעדים מרוחקים באסיה, באפריקה ובאמריקה הלטינית.

אחת הסיבות לכך היתה סגירת השמיים במדינות בשל הקורונה. עם זאת, בחודשים האחרונים ממעט לפיד בשיחות זום עם מקביליו.

מלשכת לפיד נמסר: “אנחנו דנים בנסיעות מדיניות לפני סיום הפגרה. עבודה דיפלומטית חורגת בהרבה ואינה מוגבלת לביקורים. השר עומד בקשר רציף עם שורה ארוכה של עמיתים בעולם. מטבע הדברים הלו”ז דינמי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות