לפיד: רק חרדים סחטנים • ליברמן: הליכוד מעדיף חרדים על חיילים

לפיד נשאל מה ההבדל בין האשמה בסחטנות של החרדים מנתניהו לזו של זועבי ממך? - והשיב: "מאד קל להבחין. זה לא סחטנות פוליטית כשזה בא לענות על צרכי ציבור אמיתיים" • ליברמן: "עומד על כך שאין שום ריח של בחירות באוויר" • כינה את העיתונאי זאב קם "נציג הביביסטים"
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשפ"ב / 23.05.2022 15:56

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, לפינוי ישיבת חמוש, לטלטלה בלשכת ראש הממשלה עם עזיבתו של ראש סגל טל גן צבי, ולסחטנות של ח”כ רינאוי-זועבי ממרצ.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

בפתח דבריו, לפיד קרא לחברי הכנסת מהאופוזיציה להצביע בעד חוק ‘ממדים ללימודים’.

על הפרישה של טל גן צבי אמר לפיד: “זה לא קשור ליציבות הממשלה, זה חלק מהחיים. זה המקום הכי שוחק במדינה, אנשים באים והולכים. לא אפרט את מספר העזיבות שהיו בלשכת נתניהו בשנים האחרונות כי אז ייגמר לנו הזמן”.

העיתונאי עמיאל ירחי שאל את לפיד על עמדתו בנושא פינוי ישיבת חומש – והשיב: “זה עניין של מערכת הביטחון ואם זה לא חוקי – זה לא צריך להיות”.

עטרה גרמן, הכתבת הפוליטית של ‘מקור ראשון’ שאלה את לפיד: מה ההבדל בין האשמה בסחטנות של החרדים מנתניהו לזו של זועבי ממך?

לפיד השיב: “מאד קל להבחין מתי זה סחטנות פוליטית ומתי לא, זה לא סחטנות פוליטית כשזה בא לענות על צרכי ציבור אמיתיים”.

ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית הגיב: “התשובה הזו של לפיד מדהימה בכל כך הרבה רמות. מבחינתו חרדים הם לא בני אדם. הצרכים שלהם הם לא אמיתיים. הם לא ציבור. כל כסף שהם מבקשים, זו סחטנות.

“את האנטישמיות שהופנתה כלפי היהודים, יאיר לפיד וליברמן מפנים כלפי החרדים”.

שר האוצר אביגדור ליברמן הציע בפתח ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’ לחבק את מנסור עבאס ואת רצונו לשיתוף פעולה בין יהודים לערבים.

“פעם ראשונה שיש ערבים ישראלים בכנסת שאומרים שאנחנו לא פלסטינים אלא ישראלים, וגם אותו אנחנו רוצים לדחוק, כמו שעשינו תמיד?”, שאל ליברמן. “אנחנו צריכים לגבות בעלי ברית מתונים בעולם הערבי”.

ליברמן התייחס למחלוקת עם הליכוד על חוק ‘ממדים ללימודים’ ואמר: ”בבחירות 2009 נתניהו הבטיח מלגות לחיילים משוחררים, אחרי שנבחר נתן מלגות לאברכים והטיל מס הכנסה על מלגות לסטודנטים”.

שר האוצר הצהיר: “כל הדרישות של הליכוד זה הכל תירוצים, נתניהו התחייב לראשי ש”ס ויהדות התורה שיצביעו נגד ולכן נמצאים במצב הזה. כל הסיפורים על פשרות זה תירוצים. האמת שכמו שאמרתי יש פה התחייבות, נתניהו סדר העדיפויות שלו זה קודם מפלגות חרדיות והלוחמים יחכו. נעשה הכל כדי להעביר את החוק. זה אות קין מבחינת הליכוד אם הם יצביעו כנגד החוק המתבקש הזה”.

ליברמן, שהגיע עם מצגת, הוסיף: “אני רוצה לדבר גם על הצביעות של התקשורת הישראלית. ביום שישי האחרון, בשעה 6:40 בבוקר, אני שומע דיווח של נציג ‘תא הכתבים הביביסטים’ בכנסת, זאב קם, שמדבר על הממשלה הזאת, וכך הוא אומר: ‘הם לא העבירו כלום כי אין להם שום אפשרות להעביר כלום, הקואליציה לא יכולה להעביר שום דבר משלה’. זה נאמר בשידור ברשת ב׳ ואני בקשתי להעביר תגובה תוך כדי אך כמובן התגובה לא שודרה.

“אז הנה מה שעשינו רק מתחילת כנס הקיץ, בשבועיים האחרונים… ”

ליברמן מנה רשימה ארוכה של רפורומות, חוקים ותקנות – ואמר: “זה מה שהממשלה עשתה בשבועיים, כשאני שומע דיווח שלא עשינו ואנחנו לא מסוגלים לעשות, אז הנה, יש פה גם רפורמות, גם חקיקה בקריאה שניה ושלישית, יוזמות חדשניות וגם חתימה על הסכמים עם שתי קבוצות חשובות בחברה ובמשק הישראלי, העובדים הסוציאליים והכבאים״.

שר האוצר נשאל האם הוא מריח בחירות –  והשיב: “אני לא מריח בחירות. אני מריח תקציב 23′ שנעביר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות