“כמעט פי שלושה מההכנסות נטו של שנה רגילה”: הנס של השמיטה

באייר תשס"ז, ערב שנת השמיטה, פנה דוד גולדברגר, 'רכז גידולי השדה', במכתב לתושבי מבוא חורון, פרט בפניהם את התכנית החקלאית והכמויות המדויקות שהונחו באדמה - וביקש שיתפללו עבור גידולי השנה השישית שיצליחו - ויהיה קידוש ה' • חצי שנה אחר כך הוא סיפר מה קרה
בן צרויה
כ"ב אייר התשפ"ב / 23.05.2022 15:16

סביב הישוב מבוא חורון, הממוקם על גבול השפלה והרי ירושלים, ממזרח למחלף לטרון, ישנם כ-3000 דונם של שדות וכרמים’ מאדמת עמק איילון. במשך שנים התפרנסו תושבי המושב השיתופי מאותן אדמות.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

מנהיגי היישוב הם אלה שמיסדו הסדר של ‘אוצר בית דין’. ההסדר מתיר לגבות תשלום על גידולי השמיטה עבור ההוצאות החקלאיות,  זאת בהתאם להנחיות של הגר”נ קרליץ זצ”ל ששיתף עמם פעולה.

אנו מציגים כאן באתר ‘חרדים 10’ צמד מכתבים אותנטיים, המציבים זרקור על ההשגחה האלוקית שמלווה את החקלאים בשנת השמיטה.

במכתב הראשון, מחודש אייר תשס”ז, ערב שנת השמיטה, פונה דוד גולדברגר, ‘רכז גידולי השדה’ (-הממונה על כל העבודה החקלאית מטעם היישוב) לתושבי מבוא חורון, מפרט בפניהם את התכנית החקלאית והכמויות המדויקות שהונחו באדמה, ומבקש את תפילותיהם עבור גידולי השנה השישית שיצליחו למען קידוש שמו יתברך.

הוא מביע ייחול ותקווה שכהבטחת התורה “וצויתי את ברכתי לכם בשנה השישית” – כן יקום.

שנה לאחר מכן, בערב חג הסוכות של שנת השמיטה, שולח גולדברגר לתושבי היישוב מכתב נוסף ובו הוא מציג את הפלא אשר עשה ה’.

לאחר שהוא מודה להם על תפילותיהם עבור הגידולים, ומציג את ההצלחה המרשימה בכל הפרמטרים, הוא מסכם בשורה אחת: “וקרוב להיות כמעט פי שלושה מההכנסות נטו של שנה רגילה”.

לצפייה בגודל מלא – לחצו על המכתבים:

  

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    או שמדובר בחריגה סטטיסטית.
    25/05/2022 20:21
    אלו
  1. כדי לקבוע את מעורבות הא-ל צריך לבדוק מספר רב של שנות שמיטה.