בית המשפט פסק שמותר? שוטרים עיכבו חרדי שהשתחווה בהר הבית

שני יהודים שניסו להיכנס למתחם עם טלית ותפילין - נחסמו • אתמול קבע בית המשפט: ליהודים מותר לומר “קריאת שמע” ולהשתחוות בעת ביקורם בהר-הבית • השר פריג': "פסיקה שגובלת בטיפשות" • פינדרוס: "כאשר מדובר בדברים בוטים וחמורים שנאמרים מפי שר ממרצ - שוררת דממה"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ב אייר התשפ"ב / 23.05.2022 08:39

בית המשפט פסק? אז מה: המשטרה עיכבה הבוקר (שני) לחקירה יהודי שהגיע להר הבית, ולפי נוכחים במקום השתחווה.

שני יהודים אחרים ניסו להיכנס למתחם עם טלית ותפילין ונחסמו.

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג’ ממרצ, אמר הבוקר בריאיון שהעניק לאריה גולן ברשת ב’, כי החלטת בית המשפט לבטל את הגבלת המשטרה על אמירת “שמע ישראל” בהר הבית היא “התנהלות שגובלת בטיפשות”.

השר אמר:  “זה מזכיר לי איך טיפש אחד יכול לשרוף יער שלם. זו לא החלטה משפטית, אלא מדינית. בואו ניתן כבוד לדת. לכל אחד יש את מקום התפילה שלו. רחבת אל אקצא היא מקום תפילה למוסלמים והכותל ליהודים. הרוב רוצה שהדברים ימשיכו כמו שהם. אסור לנו לשחק באש. אנחנו בכיוון של הסלמה”.

ח”כ יצחק פינדרוס אמר בתגובה להתקפות החריפות והמסוכנות של השר עיסאווי פריג׳ נגד מערכת המשפט: “אני מביע חשש עמוק בעקבות ההשתלחות המבישה של שר מכהן בממשלת ישראל כלפי מערכת המשפט, מה שמהווה פגיעה אנושה ותקדימית ביסודות הדמוקרטיה בישראל – ואני סמוך ובטוח שדוברות מערכת המשפט תוציא הודעה מיוחדת בעניין.

“תמוה במקצת הכיצד לפני מספר ימים הזדעזעו חברי הממשלה ושלוחיהם בתקשורת הישראלית לנוכח ביטוי מטאפורי ביחס לבית המשפט העליון, ואילו כאשר מדובר בדברים בוטים וחמורים שנאמרים מפיו של שר מכהן, שוררת דממה.

“מצער להיווכח בפעם-המי-יודע כמה שבמדינת ישראל יש מיעוטים שמותר להם ויש מיעוטים שאסור להם. כאשר מדובר בח”כ חרדי זו הסתה, ואילו אצל שר ממרצ זו חופש הביטוי. השתיקה מקיר לקיר היא המחשה חיה של הצביעות בהתגלמותה”.

בית משפט השלום בירושלים קיבל אתמול את עתירת ארגון ‘חוננו’, וביטל הגבלות שהטילה המשטרה על נערים שקראו “שמע ישראל” בהר הבית.

השופט כתב בהחלטתו כי ליהודים מותר לומר “קריאת שמע” ולהשתחוות בעת ביקורם בהר-הבית, וכי לא ניתן לומר שהשתחוות וקריאת “שמע ישראל” מקימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום.

השופט ציטט את המפכ”ל יעקב שבתאי, שאמר לכלי התקשורת כי המשטרה מאפשרת לכל מי שבא להתפלל בהר לקיים את פולחן הדת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות