בימ”ש קבע: יהודים יכולים לקרוא שמע ישראל ולהשתחוות בהר הבית

שופט בית משפט השלום בירושלים ביטל הרחקה של שלושה נערים שהשתחוו וקראו "שמע ישראל" בעת ביקורם בהר הבית • קבע: "לא ניתן להחשידם בביצוע עבירה פלילית בשל כך"
חיים טוויל
כ"א אייר התשפ"ב / 22.05.2022 20:41

בית משפט השלום בירושלים קבע היום (ראשון) כי ליהודים מותר לומר “קריאת שמע” ולהשתחוות בעת ביקורם בהר-הבית.

 

ההחלטה יוצאת הדופן של בית המשפט ניתנה בעקבות ערעור על מעצרם של שלושה נערים שהשתחוו וקראו “שמע ישראל” בעת שביקרו בשטח ההר.

הנערים נעצרו על ידי המשטרה בשבוע שעבר וקיבלו צו הרחקה ל-15 ימים מהעיר העתיקה, רק משום שהשתחוו והתפללו בתוך הר הבית.

המשטרה טענה בבקשה לתנאים המגבילים, שהתנהגותם עלולה להביא להפרת שלום הציבור.

הנערים הגישו ערעור ושופט בית משפט השלום בירושלים ציון סהראי הורה על ביטול ההרחקות והתנאים המגבילים.

סהראי כתב בהחלטתו: “לטעמי, לא ניתן לומר שהשתחוות ואמירת קריאת שמע מקיימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, כפי שמחייב החוק. קשה להלום מצב ובו קריאת ‘שמע ישראל’ בהר הבית תהווה עבירה פלילית של מעשה העלול להביא להפרת השלום”.

השופט ציטט מדבריו של מפכ”ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי בחודש הרמדאן האחרון, בהם אמר: “הר הבית פתוח. משטרת ישראל מאפשרת לכל תושבי המדינה והשטחים שמגיעים להתפלל בהר לעלות ולקיים את פולחן הדת.

“בנסיבות אלה, הצהרה פומבית של מפכ”ל המשטרה, ממנה עולה בבירור ובפירוש כי כל תושבי המדינה רשאים לעלות להר הבית ולקיים את פולחן דתם, כשמה כן היא קוראת לכל מי שחפץ בכך לעשות כן”, כתב השופט סהראי, “התנהגות העוררים נעשית בהתאם לקריאתו הפומבית של מפכ”ל המשטרה ובהתאם לחוק השמירה על המקומות הקדושים, ולא ניתן להחשידם בביצוע עבירה פלילית בשל כך”.

עו”ד נתי רום, שהגיש את הערר מטעם חוננו, בירך על החלטת בית המשפט: “אנחנו שמחים מאוד על החלטת בית המשפט. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תתחיל לאכוף ולעצור מתפרעים ואנשים שעוברים על פשעים בירושלים, ולהגן על תושבי העיר, ותפסיק להתעסק בבעיות איזוטריות תוך כדי הפרה בוטה של חופש הדת של היהודים בהר הבית.

“משטרת ישראל יודעת כי לא מדובר בעבירה פלילית ולכן היא מנסה לטפול על עולי הר הבית כל מיני עבירות שונות ומשונות. אנחנו שמחים על החלטת בית המשפט הברורה. והגיע הזמן שמשטרת ישראל תתעשת ותפסיק להיטפל באופן גזעני לעולים היהודים בהר הבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות