זועבי חזרה. ליכוד: קיבלה מיליונים • גפני: אם אני הייתי מאיים ודורש…

בתום פגישה עם יאיר לפיד: ח"כ רינאוי-זועבי ממרצ חוזרת לקואליציה • הליכוד: "מה בנט ולפיד הבטיחו וכמה מיליונים הם נתנו תמורת הישרדות ממשלת ההונאה?" • גפני: "אם אני הייתי דורש, איזו זעקה הייתה קמה. כל כותרות העיתונים והמהדורות היו על הסחיטה של גפני"
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשפ"ב / 22.05.2022 16:36

אחרי משבר האיומים של ח”כ רינאוי-זועבי:  בתום פגישה עם שר החוץ יאיר לפיד,  הח”כ ממרצ חוזרת לקואליציה.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

בפגישה השתתפו גם השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג’ ממרצ, השר במשרד האוצר חמד עמאר וראשי רשויות במגזר הערבי.

ראשי הרשויות הביעו את תמיכתם בהמשך קיומה של הממשלה והעבירו את המסר הזה לשרים לפיד, פריג’, עמר ולח”כ רינאווי זועבי.

שר החוץ יאיר לפיד אמר לאחר הפגישה: “אני מקבל את ח”כ רינאוי זועבי בחזרה לקואליציה, ניהלנו שיח פתוח, גלוי, שקול על הצרכים האמיתיים של החברה הערבית גם איתה וגם עם ראשי הרשויות שאני מודה להם שבאו והתגייסו. שמנו מאחורינו את הוויכוח הזה וחוזרים לעבודת הממשלה”.

ח״כ רינאוי זועבי: “אני באתי וצמחתי מהרשויות המקומיות הערביות, עכשיו אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית. אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה, הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד ואני רוצה להגיד שאני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת.

“לכן, מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור, בתשתיות”.

עלי סלאם, ראש עיריית נצרת: “אנחנו באנו לתמוך בחברת הכנסת רינאוי זועבי בגלל שאכפת לנו ממנה ואכפת לנו מהחברה הערבית ומהמדינה. לא יכולנו לעמוד מרחוק בלי לשבת איתה ולהחזיר אותה לממשלה. לא ניתן לאף אחד לפרק את הממשלה. ישבנו איתה במשך ימים עד ששכנעו אותה והנה אנחנו יושבים כאן עם מ״מ ראש ממשלת ישראל”.

בליכוד מתחו ביקורת על הפגישה ושאלו: “מה בנט ולפיד הבטיחו וכמה מיליונים הם נתנו לח”כ זועבי תמורת הישרדות ממשלת ההונאה והחולשה שלהם? בנט ולפיד מחלקים 50 מיליארד שקל למנסור עבאס, מאות מיליונים לרשימה המשותפת, עכשיו עוד מיליונים לזועבי – אבל לחיילים שלנו הם לא מוכנים לתת עוד 50 מיליון כדי לתמוך בהצעתנו ל-100% מלגה. איזו בושה”.

בליכוד הדגישו: ”ממשלה שתלויה בשונאי ישראל ותומכי טרור לא יכולה לשמור על אזרחי ישראל, לא מסוגלת לדאוג לחיילינו ולא נלחמת על הציביון היהודי של המדינה”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, הגיב היום על הכספים שמעניקים לח”כים הערבים: “ראש הממשלה נתניהו, ממשלת ימין חרדים  – ואני, ח”כ מיהדות התורה, מאיים בפרישה מהקואליציה על רקע הקיפוח ההולך ונמשך של הציבור החרדי.

“מתקשר אלי רה”מ נתניהו ומבקש להיפגש, בפגישה אני דורש מיליארד שקל לצמצום פערים בחברה החרדית, ועוד 200 מיליון שקל לטובת אחת הרשויות המקומיות החרדיות.

“איזה זעקה הייתה קמה. כל כותרות העיתונים ומהדורות החדשות היו על הסחיטה של גפני, טורי דעה ארוכים ופובליציסטים עם הכותרת ‘לסגור לגפני את השיבר’, ‘נתניהו משחד את החרדים’, היועמשי”ת הייתה מוציאה חו”ד חמורה, ובתי המשפט היו מתכנסים לדיונים דחופים בנושא.

“הצביעות זועקת לשמיים!”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עכשיו אתה יכול
    23/05/2022 08:37
    אחת
  1. אז גפני בממשלה הבאה בעזרת השם אתה יכול לאיים ולדרוש
    כי אתה תוכל להגיד,שכבר זןעבי סחטה את המערכת לפנייך
    יש לץ תקדים . אל תפחד יותר . אומץ למגת עכשיו מהגויים