השר יאיר לפיד פרץ בבכי באמצע דיון בישיבת הממשלה – וזו הסיבה

הממשלה מקדמת חוק והקצאת שני מיליארד שקלים, עבור שילוב בחברה של אנשים עם מוגבלות • שר החוץ, שלבתו יש אוטיזם. פרץ בבכי - והשרים קמו לחבקו • "כל מה שתעשו בחיים לא חשוב כמו מה שעשיתם היום"
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשפ"ב / 22.05.2022 15:25

שר החוץ יאיר לפיד פרץ היום (ראשון) בבכי, במהלך דיון בישיבת הממשלה על הקצאת שני מיליארד שקלים, עבור שילוב בחברה של אנשים עם מוגבלות.

לפיד שיתף את השרים בסיפורו האישי וסיפר על מערכת היחסים עם יעל, בתו האוטיסטית. “יעל אף פעם לא אמר לליהיא שהיא אוהבת אותה”.

השרים קמו לחבקו – ובנט החמיא: “זה בער בו, אנחנו עושים דבר גדול”.

לפיד הנרגש אמר לשרים: “כל מה שתעשו בחיים לא חשוב כמו מה שעשיתם היום. אני מודה לכולכם, לכל אחד מכם”.

בדיון השרים דנו באישור החוק הממשלתי, בהובלת השר יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן, שיגדיר לראשונה באופן רשמי זכויות ושירותים לאנשים עם מוגבלות בחוק.

בנט אמר: “אנחנו מקצים כשני מיליארד ש”ח למעבר לחיים בקהילה ולשורה של שירותים חדשים – בהם סיוע של עובדים סוציאליים, הדרכה לניהול משק בית, שירותי תמלול ותרגום לשפת סימנים והרשימה עוד ארוכה. החוק הזה יעניק הזדמנויות וזכויות לאנשים עם מוגבלות וישנה את חייהם ואת חיי המשפחות שלהם באופן דרמטי”.

החוק יעודד, בין היתר, מעבר לחיים בקהילה על פני חיים במסגרות. מגוון האפשרויות יוצעו לשם כך לפי החוק, כולל אפשרות לסל תקציב אישי: הקצאת מסגרת תקציבית לרכישת שירותים על פי בחירתו, צרכיו והעדפותיו האישיות של זכאי השירות.

תוכנית נוספת תאפשר להעניק מעטפת תומכת במעבר לחיים עצמאיים בקהילה: סיוע של עובדת סוציאלית, הדרכה לניהול משק בית, סיוע של אב בית, שירותי תמלול ותרגום לשפת סימנים, טכנולוגיה מסייעת, עזרים לחיים עצמאיים, ייעוץ, חינוך וטיפול בתחום חברתי זוגי, הדרכה סביב כישורי חיים, קבוצות טיפוליות סביב הקניית מיומנויות חברתיות, סיוע לאדם עם מוגבלות בקבלת שירותים בקהילה ומיצוי זכויותיו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממשלת ההונאה
    22/05/2022 16:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא יעזרו להם כל הכותרות וכל הבכיות. הציבור יודע את האמת

  2. בכה
    22/05/2022 23:34
    יועם
  3. איך לא יתרגש מהשיטה איך לנצל את הקופה הציבורית לתועלתו האישית שתחסוך לו בעזרה לבת שלו, ממש מרחם עליו מסכן.