נסיעת האימה • נהג האוטובוס אסר לדבר ולגלג: ‘אתם עם של פחדנים’

ישראל יוספי
|
כ"א אייר התשפ"ב / 22.05.2022 14:38
נסיעה בקו 414 של אגד מירושלים לבני ברק הפכה לנסיעת אימה עבור הנוסעים: הנהג אסר לשוחח בלימוד, זגזג בצורה מפחידה בין הנתיבים – והשמיע אמירות אנטישמיות • אגד לחרדים 10: “נהג של חברה קבלנית. נמשיך לדרוש לנהוג בסבלנות ובסובלנות עם כל הנוסעים”

במוצאי שבת לפני כשבועיים, יצא יוסף כהן, אברך חרדי, בשעה 22:40 באוטובוס אגד קו 414 מהעיר ירושלים אל ביתו בעיר התורה והחסידות בני ברק.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

הוא התיישב במושב השלישי באוטובוס. לפניו ישבו תלמידי ישיבה חסידיים, שכל פשעם היה שגרסו בלחש דברי תורה. תוך כדי שהם לומדים, קם הנהג ואיים: “אם אתם תדברו, אני עוצר את האוטובוס ולא ממשיך בנסיעה. אני לא מרשה לכם לדבר!”.

מספר יוסף בשיחה עם חרדים 10: “הם ישבו מאחוריו ולא יכלו לעבור מקום, כי האוטובוס היה מלא. לידו ישב נוסע ערבי שעורר חשש. הייתה לו בנדנה וסרטים על הידיים, מלא תיקים ודברים מוזרים. כולם חששו לדבר בעקבות איומי הנהג. רק הנוסע הזה שוחח  עם הנהג איתו בערבית. אף אחד לא זז, ממש חששנו.

“אתה שומע את ה’סתלבט’ עלינו שאנחנו חוששים, הם פיצחו גרעינים כל הדרך, צחקו ודיברו. הנהג נסע כמו פרא אדם. הרגל לא ירדה מהגז, מזגזג בצורה מפחידה  בין הנתיבים.

“הייתי בטוח שבמחסום של כביש 443 יעלו לחיילים לבדוק את האוטובוס, חשבתי לסמן לאחד החיילים על הנוסע. אבל אף אחד לא עלה במחסום, אפשרו לו לעבור, שזה גובל במחדל בטחוני. הם היו אמורים לסרוק את האוטובוס. דבר שלא נעשה.

“הגענו לצומת גנות. הנהג עצר את האוטובוס, הערבי ירד, לא יודע מה עשה שם בדיוק. תבין את הפחד שהיה אצל כל הנוסעים. אנחנו גם ככה כמו שבויים כל הדרך.  היה פחד-פחד. אני רעדתי. אני בחור גדול, אני לא מפחד בדרך כלל. אבל אתה חסר אונים, לא יודע מה לעשות. זה היה במוצאי שבת שעדיין לא נתפסו המחבלים מאלעד.

“התחילו לשאול את הנהג: ‘למה אנחנו לא נוסעים? למה מחכים כאן?’ הוא הגיב: ‘אתם עם של פחדנים, כל דבר אתם רועדים’ – וצחק. חוויה קשה.

“אני מתאר לך אווירה רעילה, שיש פה חברה מלאום אחר שפשוט מרגישים שניתן לצחוק ולהרים ראש. הם פשוט מנצלים את הפחד שלנו”.

מחלקת פניות הציבור של ‘אגד’ השיבה לכהן: “תלונתך הגיעה גם אל התקשורת ואנו בדקנו את הנושא. מדובר בנהג של חברה קבלנית ולא של חברת ‘אגד’ ולכן פנינו אל החברה הקבלנית בבקשת תגובה.

“לפי דברי הקבלן, זומן הנהג לשיחה עם הממונה עליו. הנהג טען שמספר נוסעים שוחחו בקול רם לידו בכוונת תחילה, כדי להתסיס ולכן הוא ביקש מהם לשמור על השקט.

“לגבי העצירה בצומת גנות (שאגב נמשכה 2 דקות בלבד לפי ה-GPS), מדובר היה בנוסע שהרגיש לא טוב וירד להקיא (איני יודע אם מדובר בנוסע שישב לידו או בנוסע אחר, או באם מדובר בנוסע יהודי או ערבי).

“אנו כמובן נמשיך לדרוש גם מנהגינו וגם מנהגי חברות קבלן המבצעים נסיעות מטעמנו לנהוג בסבלנות ובסובלנות עם כל הנוסעים”.

בתגובה לכך אומר יוסף לחרדים 10: “הבחורים דברו בשקט ובנימוס בלחש ביניהם, לא ניסו כלל להתגרות. הנוסע שירד לטענת הנהג ירד לשירותים. חד משמעית היה חברו הערבי שישב לידו. האמירות האנטישמיות של הנהג היו כלפי ציבור ‘היהודים הפחדנים’, כפי שאמר.

“יוצא מכך שהנהג הערבי, שונא ישראל, פרוע בנהיגתו ומסוכן לציבור – ובנוסף שקרן מדופלם”.

ב’אגד’ מסרו בתגובה לחרדים 10: “מדובר באוטובוס של חברת פסגות ולא של אגד. הנהג הנדון כאמור אינו עובד אגד. חברת פסגות מתגברת את הקווים בתוואי הזה בהנחיית ואישור משרד התחבורה.

“בכל מקרה הפנייה הועברה להנהלת חברת פסגות לצורך איתור הנהג, תשאולו ובדיקת נסיבות האירוע יוצא הדופן אודותיו דיווחת בפנייתך”.

מחברת ‘פסגות’ נמסר היום בתגובה לחרדים 10: “המקרה לא היה ידוע לנו עד עתה. משנודע לנו, אנו מתכוונים לברר את פרטי המקרה באופן יסודי, ואם יתברר כנכון, לטפל בו בכל החומרה. הנהג יזומן לשימוע כבר בימים הקרובים. פסגות לא תאפשר שבקווים המבוצעים על ידה יתרחשו מקרים כאלו”.