‘לא היו יותר מ-9,000 איש בו זמנית בהר’: ההונאה של המשטרה נחשפת

ההונאה הגדולה של ציבור רוכשי הכרטיסים נחשפת • למרות שהמתווה עמד על 16 אלף איש, ממונה מירון  צביקה טסלר  ב'קול ברמה' מגלה:  "לא היו יותר מ-9.000 איש בזמן אמת על ההר • גורם שהיה בחפ"ק: "לפעמים היו 3,000. וברוב הזמן רק 6,000"
חיים טוויל
כ"א אייר התשפ"ב / 22.05.2022 10:24

מי רימה את עולי מירון?  למרות שלפי ‘מתווה מירון’ שהציג הפרויקטור צבי טסלר סוכם כי על הר מירון יוכלו לשהות בו-זמנית 16,000 איש, כעת מתברר כי לאורך כל ההילולה לא שהו על ההר יותר מ-9,000 איש באותה שעה.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

זאת, בעקבות החלטה של מפקד מחוז צפון במשטרה, שמעון לביא.

בראיון שקיים הבוקר (ראשון) ממונה מירון  צביקה טסלר  ב’קול ברמה’ הוא הודה:  “לא היו יותר מ-9.000 איש בזמן אמת על ההר, למרות שהנתון המקורי עמד על 16 אלף”.

גורם ששהה בחפ”ק מירון לאורך ההילולה, אומר היום לחרדים 10: “לא היתה הוראה שיהיו רק 10,000. היתה הוראה לעצור אוטובוסים לפני שהיו 16,000 – וזו הוראה שניתנה על ידי מפקד המחוז. בתכלס’ היו פחות  מ-10,000 כל הזמן, לפעמים גם 3,000. וברוב הזמן רק 6,000”.

הוא הוסיף: “זה מרתיח. הונאה ממש. במיוחד על רקע זה שהציבור ברובו המכריע  ציית למתווה ועזב בממוצע כעבור 3 שעות – יתכן בגלל שלא היה לו מה לעשות על ההר כאשר לא היו הדלקת ולא הייתה חלוקת אוכל.

“מה שברור זה שלא עכבו איש, בגלל אנשים אחרים. ההחלטה התקבלה רק  כי הציון היה מלא. אז מה הבעיה? תרוקנו אותו. איך זה קשור לעצירת  אוטובוסים עם אנשים במשך שעות בחניונים?!”

גורם נוסף אומר: “החל מאותו הרגע שהמשטרה מנעה כניסת 16,000 איש אל מושב מירון, זה עניין של זמן עד לקריסה. המשטרה הפרה את האמון הכי בסיסי של הציבור, שגם ככה התקשה לעכל את המספר המגביל הזה, אבל הבין כי אין ברירה על רקע האסון של השנה שעברה. המתווה היה טוב ויכול היה להצליח. המשטרה בידיים הרסה אותו”.

כשנשאל ממונה מירון ב’קול ברמה’ על הקריסה הגדולה של המתווה ביום חמישי בצהרים – השיב: “אני לא יודע להשיב מדוע המשטרה, למרות ההתראה מראש על קיצוניים שיפרו את הסדר, לא הצליחה למנוע את האירוע הזה”.

לדבריו, “הצלחנו במשימה שהגדרנו לעצמנו. ההילולה עברה ללא סכנת חיים, וברגע שלא יכולנו להבטיח את האחריות על המשתתפים, קיבלנו החלטה לעצור. אנחנו עדיין מתחקרים מה התרחש שם בדיוק ביום חמישי בצהריים ונצטרך לתחקר זאת לעומק”.

תגובת המשטרה טרם התקבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות