לפיד ו’המשותפת’: 200 מיליון ל’כבישי טיבי’ תמורת שת”פ בכנסת

אריה ריבקינד
|
י"ט אייר התשפ"ב / 20.05.2022 13:12
לפיד מקיים מו”מ אינטנסיבי מול ‘המשותפת’ וטיבי למימון כבישים ביישובים ערביים – תמורת שיתוף פעולה בכנסת • בנט לא עודכן על המו”מ • סמוטריץ’: “מכירת חיסול אמיתית של קואליציה מופקרת וחסרת גבולות” • מירי רגב: “לא רואים אף אחד ממטר. שוחד בחירות, ככה קוראים לזה”

המשבר בקואליציה: יו”ר יש עתיד יאיר לפיד מקיים משא ומתן אינטנסיבי מול הרשימה המשותפת וח”כ אחמד טיבי למימון כבישים ביישובים ערביים – תמורת שיתוף פעולה בכנסת. כך דווח היום (שישי) מיכאל שמש ברשת ב’.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

טיבי דורש 200 מיליון שקלים לטובת הפרויקט.

לפי הדיווח, ראש הממשלה נפתלי בנט לא עודכן על המו”מ ופרטיו.

את המשא ומתן מובילה מנכ”לית משרד ראש הממשלה החליפי נעמה שולץ, שפועלת מול משרד התחבורה ומול משרד האוצר, כדי לאשר את הבקשה.

מלשכת לפיד נמסר בתגובה: “ממשלת ישראל פועלת בימים אלה לשיקום תשתיות שהוזנחו בכל רחבי הארץ. זוהי עבודתנו ולהבדיל מהממשלות הקודמות אנחנו גם מבצעים אותה”.

מלשכת טיבי נמסר בתגובה: “ח”כ טיבי וראשי רשויות העלו דרישה זאת בוועדת כספים. טיבי שלח פנייה לשרת התחבורה מיכאלי מזמן. לא קשור בקואליציה-אופוזיציה. זה היה לפני מספר שבועות, עוד לפני המשבר הקואליציוני”.

בתגובה לפרסום ב’כאן חדשות’, צייץ ח”כ בצלאל סמוטריץ’ בדף הטוויטר שלו: “בנט, שקד ולפיד במכירת חיסול סיטונאית של מדינת ישראל, לרשימה שחבריה תומכים ומחבקים את השפלים שבאויבינו שעסוקים ברצח אזרחים וחיילים. עד לאיזו תחתית יכול להידרדר בנט שלא מצא השבוע 50 מיליון כדי לתקן את חוק ‘ממדים ללימודים’ לטובת החיילים, אבל כן מצא 200 מיליון לטובת תמיכת המשותפת”.

אחר כך הוסיף: “מיכאל, כותב לך מידיעה שה-200 מלש”ח לכבישי טיבי הם סעיף אחד מתוך שבעה שנרשמו בכתב יד על הפתק הצהוב של טיבי עם ההתחייבויות של לפיד בתמורה לרשת הביטחון של המשותפת לקואליציה. מכירת חיסול אמיתית של קואליציה מופקרת וחסרת גבולות”.

בליכוד הגיבו: “חברי ימינה, איך אתם מאפשרים לבנט להמשיך במכירת החיסול של ישראל לידי תומכי טרור? בנט נותן 200 מיליון שקל לתומכי מחבלים ובולם תוספת של 50 מיליון שקל לחיילים שלנו כדי לתקן את החוק ולהביא להם 100% מלגה כפי שדרשנו. הגיע הזמן לעשות מעשה ולהפיל את הממשלה המסוכנת הזאת”.

ח”כ מירי רגב: “בקואליציה של בנט ולפיד מוכרים כל הצבעה, הנה רק בשבוע שעבר קיבלו המשותפת 200 מיליון שקלים תמורת הצבעת אי אמון. אין דין ואין דיין, לא רואים אף אחד ממטר. שוחד בחירות, ככה קוראים לזה”.