זועבי: “איני יכולה עוד. תובא הצעה לפיזור הכנסת? – נראה מה יהיה”

חברת הכנסת ממרצ הדגישה כי "אין דרך חזרה" מהודעת הפרישה שלה מהקואליציה • "יכול להיות שאני אתמוך בה מבחוץ אבל אני לא אהיה שותפה בקואליציה"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשפ"ב / 19.05.2022 21:31

ח”כ ג’ידא רינאוי זועבי ממרצ, שהודיעה על פרישתה מהקואליציה,  הצהירה הערב (חמישי) כי עדיין לא החליטה אם תצביע בעד הצעת אי האמון שתגיש האופוזיציה. “אם ההצעה תובא ביום רביעי, אצביע לפי מצפוני ונראה מה יהיה. אשקול את צעדיי”, אמרה בריאיון שהעניק לחדשות 12.

רוצה הדרכה בלייב ללא כל עלות? כך תהפכי למדריכת כלות מבוקשת

היא הסבירה את החלטת הפרישה שלה: “הגעתי לנקודת האל-חזור ולא יכולה להמשיך ולתמוך בקואליציה הזאת. הצבעתי גם נגד מצפוני בחודשים האחרונים. הממשלה שברה ימינה וכל ההתנהלות שחשובות לציבור הערבי באל-אקצא וההתנחלויות, חוק האזרחות – כל זה הביא אותי למצב שאני לא יכולה עוד”.

היא הדגישה: “אני לא חלק מהקואליציה הזאת. החודש האחרון היה מבחינתי מאוד קשה. המראות שהגיעו מאל-אקצא והתנהגות הברוטלית נגד מתפללים, לא יכולתי לחיות עם התמונות מההלווייה של שירין אבו-עאקלה”.

לדבריה,  “יש דברים שהם מעבר לפוליטיקה ואי אפשר להבליג עליהם. אני לקחתי החלטה בהתייעצות עם משפחתי שאני לא נשארת בקואליציה. זה שהשר לפיד והקואליציה הזאת יכולה להיות האלטרנטיבה הכי שפויה עבור הציבור הערבי – אני לא הולכת לפוצץ את זה באופן אוטומטי”.

ח”כ זועבי הבהירה כי “אין דרך חזרה” מהודעת הפרישה שלה מהקואליציה. “אני רואה בוודאות שאין בשלות בקואליציה אצל פוליטיקאים יהודים לראות בנו שותפים בגובה העיניים. תמיד כל הזמן יגידו ויחשבו שאנחנו עושים לכם טובה. סליחה, אתם לא עושים לנו טובה שמעניקים לציבור הערבי את מה שמגיע לו”.

היא הבהירה כי  ייתכן שתתמוך בממשלה מבחוץ. “אם הממשלה זאת תמשיך בהתנהלות של גנץ ושקד, שאף אחד לא יבוא אליי בטענות. יכול להיות שאני אתמוך בה מבחוץ אבל אני לא אהיה שותפה בקואליציה. מי שיכול להחזיר את בנימין נתניהו זו ההתנהלות של גנץ ושקד”.

על הביקורת שהיא סופגת מקרב מצביעי מרצ, אמרה: “אני חושבת שדווקא יש חלקים דיי רחבים במרצ שמבינים שמרצ אמורה להיות מפלגה עם עקרונות ואני מקווה שהם יבינו אותי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות