המונים פרצו לתוך הציון, המשטרה איבדה שליטה וסגרה את ההר I צפו

אחרי עימותים קשים: הגדרות נפרצו  - והמשטרה איבדה שליטה על מתחם ציון הרשב"י • הכניסה להר נסגרה עד להחזרת השליטה - אלפים 'תקועים' בחניונים • המשטרה: "שברו המחיצות בין הגברים לנשים, זרקו את הגדרות בפרעות וסיכנו נשים וטף. משחיתים את מתחם הקבר"
חיים טוויל ויוסף גרינבוים
י"ח אייר התשפ"ב / 19.05.2022 15:59

אחרי הצהרות הרהב של המשטרה על הצלחה בניהול ההילולה במירון: אחר הצהרים (חמישי) פרצו עימותים קשים בין המשטרה למתפללים, הגדרות שהוצבו נפרצו  – והמשטרה איבדה שליטה על הנעשה במתחם ציון הרשב”י.

רוצה הדרכה בלייב ללא כל עלות? כך תהפכי למדריכת כלות מבוקשת

אלפי המתפללים שהמתינו זמן רב במחסומים שהוצבו ליד מתחם הציון, התעמתו עם השוטרים, הצליחו לפרוץ את המחסומים – ופלשו פנימה אל מבנה הציון.

כוחות המשטרה נאלצו לחלץ ילדים מתוך ההמון.

בעקבות כך, המשטרה הסירה את כל המחסומים שהוצבו בסביבות הקבר, והמתחם כולו נתון ללא נוכחות משטרתית.

במקביל, עקב פריצת מאות לציון הרשב”י ועקב סיכון לחיי אדם מפקד מחוז צפון עצר לפי שעה את ההגעה למירון. המשטרה סגרה את הכניסה להר עד להחזרת השליטה על המצב – ובשל כך, אלפים ‘תקועים’ בחניוני הוויסות.

לפי דיווח בחדשות 12, בעקבות הקריסה של ‘מתווה מירון’ – כל מי שנמצא בחניונים ״הקרובים מאוד״ למירון יוכל להגיע בהמשך. כל שאר ההסעות המתוכננות להמשך – מבוטלות.

בכך למעשה קרסה התוכנית הגדולה, שמטרתה הייתה להגביל את מספר השעות שכל אדם יוכל לשהות בהר. שכן, אנשים שהגיעו להר שהו במקום הרבה יותר מארבע השעות שהוקצו להם ועזבו את המתחם מתי שרצו וללא כל הפרעה.

מהמשטרה נמסר: “עשרות קיצונים פרצו לציון, שברו את המחיצות בין מתחם הגברים לנשים, זרקו את הגדרות בפרעות וסיכנו חיי אדם, נשים וטף. המתפרעים החלו משחיתים את מתחם הקבר.

“השוטרים חילצו את הנשים והילדים מחוץ לציון ופועלים למנוע את דוחק וסיכון חיי אדם. בשלב זה תנועת האוטובוסים להר הופסקה. הציבור מתבקש לא לנסות להגיע למקום”.

ממטה ההסברה נמסר: “לאור צפיפות רבה בציון ובהמשך להערכת מצב של משטרת ישראל הוחלט לעצור הגעה של המבקרים לציון בשלב זה עד לטיפול מלא. אין נפגעים. אנו מבקשים להיאזר בסבלנות עד לטיפול באירוע”.

בהמשך נמסר: “במסגרת הערכת מצב חודשה באופן חלקי זרימת התנועה להר מירון והתזמורת שבה לנגן. אנו מבקשים מהממתינים בחניונים להיאזר בסבלנות”.

צילום: רשת העיתונאים הנקודה

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כרטיסעם מאלעד למירון
    19/05/2022 16:40
    מישהו
  1. יש ברשותי 7 כרטיסים מאלעד למירון הלוך ושוב. יציאה ב-7 בערב היום. ברגע האחרון נאלצנו לבטל את הנסיעה..מי שמעוניין לקנות שישאיר כאן מ’ס טלפון או מייל ואחזור אליו

  2. משטרה ביזיון אחד גדול
    19/05/2022 17:36
    יוסי
  3. הייתי שם הבוקר כמעט היה מירון2 המשטרה דחפה בכל הכח במסלול לפני הציון שזה כ5-7 מטר רוחב ובעליה מאוד טלולה את כל הציבור בנס לא נדרסו אנשים אחד על השני ממש ביזיון.
    אם היה קורה אסון הייתי מעיד גם נגד המגבנקים והמגבנקיות על ההתנהגות שלהם לא מתפלא שפרצו את הגדרות