עוד טלטלה: ח”כ גידאא רינאווי זועבי ממרצ פורשת מהקואליציה

הח"כ ממרצ הודיעה: פורשת מהקואליציה - ומוותרת על המינוי לקונסולית בסין • לקואליציה יש 59 ח"כים ולמתנגדיה 61 • במכתב ששלחה לבנט ולפיד תקפה: "אינני יכולה להמשיך לתמוך בקואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה כלפי החברה שבאתי ממנה" • השניים גילו על פרישתה מהתקשורת
אריה ריבקינד
י"ח אייר התשפ"ב / 19.05.2022 13:31

בדרך לבחירות? ח”כ גידאא רינאווי זועבי ממרצ הדהימה היום (חמישי) את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת השר יאיר לפיד כאשר הכריזה כי היא פורשת מהקואליציה – שנותרת עם 59 אצבעות בלבד.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

זועבי גם מוותרת על מינויה לקונסולית ישראל בסין, תפקיד שהבטיח לה יאיר לפיד אחרי שהכשילה את הממשלה בהעברת חוק הגיוס.

עם פרישתה, למתנגדי הקואליציה יש 60-61 קולות –  תלוי באיזו הצבעה חברת הכנסת עידית סילמן תצביע נגד. בכך, למעשה, הממשלה קרובה לסיום דרכה – שנה אחת בלבד לאחר שהושבעה.

ח”כ זועבי לא עדכנה מראש את לפיד ובנט בכוונותיה – והם גילו על פרישתה מהתקשורת. גם במפלגת מרצ לא ידעו על כוונותיה – ודורשים ממנה להתפטר מהכנסת.

לפי דיווח בחדשות 12, יו”ר מרצ ניצן הורוביץ עשה את דרכו לביתה של חה”כ רינאוי-זועבי בנוף הגליל – כדי לשכנע אותה לחזור בה מפרישתה,אך היא הבהירה לו: אל תבוא, לא היום.

גורמים בקואליציה טענו, כי התנהלות בנט ובר-לב סביב מצעד דגלים גרמה לפרישה.

לפי הערכות, זועבי תקבל מקום ברשימה המשותפת בבחירות הבאות.

במכתב ששיגרה לבנט ולפיד –  כתבה הח”כית: “לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. שוב ושוב ראשי הקואליציה העדיפו לנקוט בעמדות ניציות, נוקשות וימניות בסוגיות יסוד חשובות מאין כמותן לכלל החברה הערבית – אל אקצא והר הבית, שייח‘ ג‘ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש, הרס הבתים והפקעת הקרקעות ביישובים הערביים בנגב, וכמובן חוק האזרחות.

“בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת כלפי הצרכים האמיתיים של הישובים הערביים בדגש על תחומי פיתוח הרשויות המקומיות, סוגיות הדיור, התעסוקה והחינוך”.

היא המשיכה וכתבה: “החודש האחרון, חודש רמדאן, היה קשה מנשוא. המראות שהגיעו מהר הבית של שוטרים אלימים מול קהל מתפללים, הלוויתה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה; הביאו אותי למסקנה אישית ערכית אחת בלבד. לא עוד. אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה זו כלפי החברה שבאתי ממנה.

“האמנתי ועודני מאמינה בשותפות ערבית יהודית בכל תחומי החיים, באקדמיה, בעסקים, וגם בפוליטיקה. אך האמנתי ועודני מאמינה ששותפות אמת בין ערבים ליהודים חייבת לבוא מתוך מקום שיווני ובגובה העיניים. בלי התנשאות, בלי אטימות ובעיקר בלי ‘לעשות לנו הערבים טובה’ שהינה משתפים איתכם פעולה”.

לדבריה, “בקואליציה הזו נוצרו שני מעמדות. ‘קואליציה של מעלה’ שהיא דורשת ומקבלת, ו’קואליציה של מטה’ שהיא סוחטת ולוחצת. לא במקרה קואליציה של מטה היא תמיד ערבית. לאור מה שציינתי מעלה, הנני מודיעה על הסרת מועמדותי לכל מינוי עתידי ועל הפסקת חברותי בקואליציה”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה
    19/05/2022 14:29
    ניצה
  1. כל הכבוד לך אני שמחה עשית את הצעד המתבקש שיחלנו לו

  2. ליהודים היתה אורה
    19/05/2022 14:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. עכשיו הכלב והחליפי שלו יריבו מי הפיל את המששה, החליפי יטען סילמן, הכלב יטען זועבי, וכרגיל טפשי מועצת השורע ברשות עבס יכריעו ביחלוקו חודש חודש. טוב מי ראשון? חליפי: סילמן פרשה ראשונה, אני ראשון. כלב: סילמן לא הפילה זועבי הפילה, ושוב לעבס… בקיצור יהיה מעניין.