ליברמן התרגז שהחרדים נגד החוק: ‘בושה’ • אשר: התייעצנו עם עבאס

על פי ההצעה של המפלגות החרדיות: בתמורה לתמיכה בחוק, עליהם לדרוש מהקואליציה עסקה כוללת על חוקים שחשוב לכלל האופוזיציה • ליברמן תקף ויעקב אשר השיב לו: "התייעצנו עם עבאס, הוא אומר שהבין ממך שאין חובה לתמוך בחוק הזה"
חרדים 10
י"ח אייר התשפ"ב / 19.05.2022 13:07

הסיעות החרדיות  הציעו היום (חמישי) כי אם תהיה החלטה משותפת בין חברי האופוזיציה לתמוך בחוק ‘ממדים ללימודים’, עליהם להתנות זאת בדרישה מהקואליציה לעסקה כוללת ומתן חופש הצבעה בסט חוקים שחשוב לכלל האופוזיציה. כך דווח אמיר אטינגר ב’ישראל היום’

רוצה הדרכה בלייב ללא כל עלות? כך תהפכי למדריכת כלות מבוקשת

לדברי ההצעה של הח”כים החרדים, הליכוד יציג לקואליציה תנאי של העברת חוקים ימניים. בנוסף, במפלגות החרדיות רוצים בתמורה לחוק של הקואליציה, לקדם את ‘חוק התקשורת’ נגד הרפורמה של השר יועז הנדל.

הקואליציה כמובן לא תסכים להצעה כזו, אך המסר של החרדים ברור: הם לא יסכימו לשנות את הקו של האופוזיציה רק בחוקים שבהם לליכוד קשה להתנגד.

שר האוצר ליברמן תקף את החרדים על התנגדותם לחוק ‘ממדים ללימודים’, וצייץ: “בושה. הם גם נגד גיוס לצה״ל וגם נגד אלה שכבר התגייסו ותרמו למדינה”.

ח”כ יעקב אשר הגיב לו: “התייעצנו עם מנסור עבאס, הוא אומר שהבין ממך שאין חובה לתמוך בחוק הזה”.

המחלוקת סביב הצעת החוק ‘ממדים ללימודים’, קורעת את האופוזיציה.

שכן, אם הליכוד יחליטו לחרוג מהקו האסטרטגי של האופוזיציה – החרדים יוכלו גם לבצע שיתופי פעולה עם הקואליציה וכך יש חשש שהמשמעת האופוזיציונית תישבר.

לפי ‘ישראל היום’, נתניהו, ראשי החרדים וסמוטריץ ניהלו על כך דיון – ו החרדים הבהירו שהם מצפים מהליכוד להתנגד לחוק.

חבר הכנסת מיקי זוהר קרא היום לחבריו בליכוד להפסיק את העימותים הפנימיים. “החוק ‘ממדים ללימודים’ יגיע לדיון בסיעת הליכוד, יש לוודא שהוא מכיל 2 דברים: 1. שהוא חל גם על מכללות. 2. שהוא מממן מלגה של %100. החלטת רוב חברי הסיעה תחייב את כולם וההצבעה של הליכוד תהיה פה אחד”.

הוא הוסיף: “תרגיעו. כל העימותים המיותרים האלו בתוך המחנה רק פוגעים בסיכוי שלנו להפיל את הממשלה הרעה הזו. חבל שאנחנו משחקים לידיים של הקואליציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות