‘אסור לכפות’: תלשו שלטי הפרדה של תהלוכת חב”ד בקריית מלאכי

תושב זועם תלש שילוט על הפרדה בין גברים לנשים לקראת תהלוכת חב"ד לכבוד ל"ג בעומר בקריית מלאכי • עיתון מקומי: "קריית מלאכי במגמת התחרדות" • גורם מחסידי חב"ד: "מדובר בגורם מתסיס. אין שום כפייה במרחב הציבורי"
חיים טוויל
י"ח אייר התשפ"ב / 19.05.2022 02:15

תושב קריית מלאכי תלש שילוט הפרדה ‘גברים’ ו’נשים’ לקראת תהלוכת הילדים של חב”ד בעיר.

מדובר בשילוט שהוצב במסלול התהלוכה, בכמה מקומות מרכזיים בעיר הדרומית.

עיתון ‘אנג’לס’ המקומי תקף את חב”ד על ה’הפרדה המגזרית במרחב הציבורי’: “קריית מלאכי במגמת התחרדות. לראשונה מאז החלה תהלוכת לג בעומר של נחלת חב”ד, הבוקר הוצבו שלטים להפרדה בין גברים ונשים בציר תנועת התהלוכה. נשים מצד ימין – גברים מצד שמאל”.

במקומון הוסיפו: “תהלוכת ל”ג בעומר המסורתית של חב”ד מתקיימת מזה עשרות שנים בקריית מלאכי והיתה לסמל של אחדות וקבלה של כל התושבים מכל המגזרים. בכל שנה, מצטרפים לתהלוכה ילדים, ילדות, נשים וגברים. אך השנה כאמור הנהגת חב”ד לקחה את האירוע המאחד הזה והכתימה אותו בעצם תליית שלטי ההפרדה. מעשה שאף מנוגד לחוק לפיו אסור לכפות הפרדה במרחב הציבורי”.

ככל הידוע, מסירי השלטים מיהר אף להגיש תלונה במשטרה על ‘איומים’ שקיבל, לדבריו, לאחר שתלש את השלטים.

גורם מחסידי חב”ד בקריית מלאכי, הגיב על האירוע ל-COL: “מדובר בגורם מתסיס. אין שום כפייה במרחב הציבורי, חב”ד אף פעם לא כפתה דבר, אלא רק פעלה באהבת ישראל אמיתית. בתהלוכה כה קדושה לכבודו של רשב”י, ועם אמירת פסוקי תורה ושמע ישראל, הציבור המשתתף תמיד ידע לכבד ולשמור על הפרדה ראויה ומתאימה. אין כל צורך בשלטים הללו במרחב הציבורי, יתכן שנתלו שלא בשיקול דעת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אז תלש...למה נותנים לזה כותרת?
    19/05/2022 12:10
    חיים
  1. תסקרו את התהלוכות הרבה יותרמעניין וחשוב

  2. וואו איזה עיוות
    19/05/2022 12:18
    דינה
  3. חבד אחראים על התהלוכה כל שנה ואם הם לא היו לא היתה תהלוכה!! הם לא ‘השתלטו’ על התהלוכה!
    וכן חשוב לשמור על הפרדה וכל שנה אומרים וכו ואנשים מתבלבלים.. אז החליטו לתלות שלטים שאם כבר עושים אירוע קדוש שיהיה קדוש עד הסוף.. ואף אחד לא כפה על אף אחד ללכת לכיוון זה או אחר גם אם הנשים הלכו לפה והגבים לפה ןהתבלבלו בכיוונים אף אחד לא העיר להם, מה שדווקא הייתי מצפה אבל כנראה לא רצו להתסיס את הקהל..