מקלב: בעלי כרטיסים לא עולים למירון מחשש לעימות עם המשטרה

ח"כ אורי מקלב תקף במליאה את התנהלות המשטרה במירון: "האחראים לא מחפשים את בטיחות הבאים אלא את הביטחון האישי שלהם ועל בסיס זה מתקבלות ההחלטות" • "התנהלות המשטרה הערב, מול אלה שכן קיבלו את האישור המיוחל - היא בעייתית מאוד"
אריה ריבקינד
י"ח אייר התשפ"ב / 18.05.2022 23:05

הפקקים בדרכים והעיכובים בחניונים לפני העלייה אל הר מירון גורמים לבעלי כרטיסים להימנע  מלעלות להר מירון השנה, מחשש שיקלעו לעימות עם המשטרה בדרכים.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

ח”כ אורי מקלב נשא דברים על כך הערב (רביעי) במליאת הכנסת:

“זהו יום שמחה, אך גם יום השנה להרוגי ‘אסון מירון’ – ואלפים תקועים בחניונים. המשטרה אינה נוהגת בסובלנות הראויה כלפי המתפללים. מדוע להקשות? למה לא לכבד את זכרם של ארבעים וחמישה ההרוגים?!

ל”ג בעומר השנה הוא יום קשה מאוד, יום השנה לארבעים וחמישה אנשים. ילדים, מבוגרים, אחים, הורים של ילדים, של משפחות שלמות שנספו באסון הכבד הזה שלא נתפס גם לאחר שנה. אסון בקנה מידה בין-לאומי עם ארבעים וחמישה הרוגים.

הנפגעים לא נדחקו ולא נדחסו לאף מקום, לא ניסו להגיע בכוח, לא חשבו שהם הולכים למקומות סכנה. הפוך. רובם יצאו ממקום שהיה קצת לחץ, כי הם הרגישו שהיה לחץ והלכו החוצה בדרך היחידה שהייתה להם, ובסופו של דבר באסון, שהיה אסון של דממה, אחד חנק את השני לא עלינו.

אך תחילת האירועים בהתנהלות המשטרה הערב, מול אלה שכן קיבלו את האישור המיוחל – היא בעייתית מאוד. ישנם אנשים שלא מגיעים כבר היום, למרות שיש להם כרטיסים, כי הם לא רוצים להתעמת עם המשטרה.

לצערנו, האחראים לא מחפשים את בטיחות הבאים אלא את הביטחון האישי שלהם ועל בסיס זה מתקבלות ההחלטות. אנשים שרגילים עשרות שנים ברצף – הם, הוריהם, סבותיהם – להגיע ביום הזה למירון והם לא מגיעים השנה. יש להתנהג בכבוד הראוי עם אלו שכן מגעים.

לא רק שאין סובלנות, אלא שהשוטרים בשטח ידעו מה התפקיד שלהם והוא לשמור על הסדר. אבל מכאן ואילך להגיע למגע עם כל מתפלל בעימות, בניכור. כבר הערב אנשים עומדים בחניונים ובדרך שעות רבות. למה להקשות? למה לא לכבד את זכרם של אותם אלה ההרוגים? ביום הזה, שחלק מהאירוע יהיה גם כן אזכרות לאותם 45 הרוגים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות