אלפים תקועים בחניונים ופקקים, כובתה מדורה ב’תולדות’ • שוטף

למרות שבהר היו 10,000 איש בלבד: מאות איש היו כלואים בחניונים ללא תאורה ומים - לאחר שהמשטרה סגרה את הכניסה להר • עשרות אוטובוסים נעצרו על ידי המשטרה בדרך למירון • לאחר התייעצות הוחלט על המשך הזרמת התנועה להר
חיים טוויל
י"ז אייר התשפ"ב / 18.05.2022 19:14

בהר מירון נפתחה הערב (רביעי) הילולת ל”ג בעומר בציון הרשב”י.

איך תגיעו למירון בל”ג בעומר? כל מה שאתם חייבים לדעת לפני

על רקע האסון הכבד בשנה שעברה, שגבה את חייהם של 45 חוגגים, במשטרה יאכפו הגבלות נוקשות על ההילולה, בהן הגבלה של עד 4 שעות לכל מבקר על ההר, כניסה לאירוע רק עם כרטיסים שנרכשו מראש, הגבלת תפוסה של 16 אלף בני אדם בלבד בכל רגע נתון – ואיסור על מכירה או חלוקה של מזון במקום.

כ-8,000 שוטרים פרוסים ברחבי מתחם קבר הרשב”י ומאבטחים את חגיגת ל”ג בעומר.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר: “ממשלת ישראל ביצעה השקעה גדולה על מנת לאפשר השתתפות רחבה ובטוחה. אני מבקש מהציבור לפעול על פי ההנחיות שפורסמו, ולהגיע רק עם כרטיס, כדי שנוכל לקיים את ההילולה בביטחה”.

עד כה נרשמו עימותים קלים סמוך למתחם, בגלל קומץ קיצוניים. בתוך כך, 3 נערים נעצרו עם קאטרים וסכינים יפניים שהוחבאו בתוך תיקי התפילין שלהם.

מדורה במתחם תולדות. צילום: כב”ה צפון

00:35: לוחמי האש ממחוז צפון המוצבים במתחם הילולת הרשב״י במירון נקראו לכבות שריפה מאולתרת ולא חוקית במתחם ׳תולדות אהרן׳. לוחמי האש כיבו את השריפה באמצעות מערכת כיבוי ניידת על גב לוחם, המאפשרת כיבוי מהיר במקומות בהן אין גישה לרכב כיבוי.

00:30: ח”כ מיכאל מלכיאלי:”אלפי נוסעים, גברים, נשים וילדים תקועים בחניונים כבר למעלה משלש שעות, למרות שהר מירון לא עומד בכמות הקיבולת שנקבעה בנהלים”.

00:30: נוסעים מתלוננים: “אחרי 7 שעות נסיעה ללא שירותים ושתיה, הציבו לנו כעת  חסימה נוספת ב’דרך מהדרין’ בהר. בכרטיס נשאר לנו רק שעה אחת להיות בהר”.

00:25: בעקבות הדלקת מדורה מאולתרת במתחם ׳תולדות אהרון׳ בניגוד לתקנות, ועומסים כבדים בחלק מדרכי הגישה ובפנים הציון – נעצרה התזמורת.

צילום: Skypro

00:01: תמונת מצב מיחידת הרחפנים הפועלת באירוע עבור הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.

23:00: עד שעה זו הגיעו לקבר הרשב”י 440 אוטובוסים בתחבורה הציבורית ובהיסעים הפרטיים.

21:50: סגן השר מתן כהנא: “ב”ה ההדלקה של חסידות בויאן הסתיימה וכעת לאחר קריאת הכרוז הגל הראשון של החוגגים יוצא כדי שהגל השני יוכל להיכנס. כך נראית ערבות הדדית. חג שמח!”

21:44: מטה ההסברה – הילולת רשב”י: לאחר התייעצות משותפת של ממ״ז צפון שמעון לביא והפרויקטור צביקי טסלר הוחלט: המשך הזרמת התנועה להר. בעוד מספר דקות ישוחררו עשרות אוטובוסים מחניונים עין הוזים, אליפלט ואליקים.

21:37 בחסידות באיאן ‘חתכו’ את אירוע ההדלקה, לאחר ההודעה של המשטרה לא להכניס אוטבוסים להר מירון, למרות שהוא ריק –  עד סיום ההדלקה.

21:15: שוחררו 20 אוטובוסים להמשך נסיעה למירון. מטה ההסברה: “אנו שבים ומתנצלים בפני הממתינים, בטיחות החוגגים חשובה לנו”.

ייאוש בחניונים. צילום: ח. כהן

21:02: קריסה בחניונים: בחניון ליד אליפלט שוהים מאות איש ללא יכולת לצאת, לאחר שהמשטרה החליטה לחסום את ההר. לדבריהם, אין אין תאורה, אין מים ואין שירותים. “אנשים מותשים אחרי למעלה מ-5 שעות על הכביש, מבוגרים ילדים ונשים באוטובוסים. קריסה מוחלטת”, הם אומרים.

בנוסף, עשרות אוטובוסים אוטובוסים נעצרו על ידי המשטרה בדרך למירון, למרות שבהר ישנם 10,000 איש בלבד – 6,000 פחות ממה שהתקנות מאפשרות.

 

 

 

האדמו״ר מקרלין מעתיר בציון

20:45: בהר מירון ישנם כ-12 אלף חוגגים. למרות שהפרויקטור והמהנדסים אישרו 16 אלף בו-זמנית, המשטרה החליטה לעצור את התנועה להר.

20:36: מטה ההסברה – הילולת רשב״י: מתחם ההילולה הגיע לתפוסה מלאה ובהתייעצות משותפת של מפקד מחוז צפון והפרוייקטור הוחלט על עצירת המתנה של האוטובוסים הממתינים בחניוני ויסות.

ברגעים אלו מתקיימת הערכת מצב לקביעת מועד המשך הזרמת התנועה. בטיחות החוגגים חשובה לנו ואנו מתנצלים בפני הממתינים.

 

במעמד הדלקת נרות נשמה לע״נ 45 קדושי מירון. צילום: מטה ההסברה להילולת רשב”י

20:00:  בגזרת ההר 6,200 איש. בהדלקה 4,900. במבנה הציון 400. תנועת האוטובוסים למירון נעצרה בהנחיית מפקד המחוז. אין עומסים בחניונים בשלב זה.
עומסים קטנים בצפת ובחניון אליפלט.

19:44: הקהל במעמד הדלקת נרות נשמה על ידי הרבי מביאן, לעילוי נשמת 45 קדושי מירון.

19:07: הרבי מבאיאן בדרכו למעמד ההדלקה.

18:25:  עד כה נכנסו למתחם ההילולה 18,792 איש ועזבו 13,828.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות