בנו של נעם רז לבנט: “מאשים אותך כמו שמאשים המחבל”

לראשונה מאז תחילת גל הטרור הגיע נפתלי בנט לניחום אבלים אצל המשפחה שכולה, ביישוב קידה - וספג ביקורת קשה • בארי, בנו הבכור של נעם רז הי"ד, הטיח בחריפות: "איך אתה מסתכל על עצמך במראה. לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו. מקווה שאתה מקשיב ולא רק מהנהן"
אריה ריבקינד
י"ז אייר התשפ"ב / 18.05.2022 10:46

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הבוקר (רביעי) ליישוב קידה שבבנימין לביקור אצל משפחת לוחם הימ”מ, רנ”ג נעם רז הי”ד שנפצע באורח קשה בפעילות צה”ל בכפר בורקין שבאזור ג’נין בשבוע שעבר ונפטר מפצעיו בבית החולים רמב”ם שבחיפה.

במהלך הביקור פנה בארי, בנו הבכור של רז הי”ד, במלים קשות לראש הממשלה נפתלי בנט ואמר לו: “אני לא יודע איך אתה מסתכל על עצמך במראה. אני מאשים אותך כמו שאני מאשים את המחבל”.

“הרסת את ההזדמנות שלך. רוצים לראות מישהו שאנחנו מאמינים בו. לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו. מקווה שאתה מקשיב ולא רק מהנהן”.

הבן הוסיף: “אל תבטיח לנו הבטחות, מניסיון העבר שום דבר הרי לא מתקיים. תפסיק להפקיר את החיילים והשוטרים במדינה. סירסתם אותם. רוגמים שוטרים באבנים והם לא יורים”.

אחד מבני המשפחה לבנט: “רוצה כוס מים? כי יש כרגע הפסקת מים בקידה”.

בארי: “אל תבטיח לנו כלום, על פי ניסיון העבר ממילא לא מתקיים. די עם הבילבולי שכל. תתחיל במעשים”

האלמנה אפרת רז דרשה מראש הממשלה שלא להתחמק מהשאלה מה עשה באופן אישי בתפקידו כדי לעצור את הטרור.

האלמנה: “הערבים מרימים ראש, הם מרשים לעצמם”.

בנט: אנחנו פועלים, כוחות הביטחון…

האלמנה: “עזוב את כוחות הביטחון, הם עושים את שלהם ועשו גם לפניך. מה אתה עושה?

“תהיה נאמן לאמת, תסתכל לעצמך בעיניים. כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים. יש עוד זמן לשנות, כל עוד אתה בכיסא הזה. כשאתה לא נאמן למהות שלשמה נבחרת, לא תהיה כאן. גמרנו להיות מושפלים, תן עז לעמך”.

אחותו של נעם הודתה כי קיוותה שבנט לא יגיע כלל לנחם. “חסרה לנו גאווה יהודית לנו ביום יום. אני לא יכולה לנסוע ולהניף דגל. אני מפחדת לנסוע ולחזור לביתי, אבל עושה את זה. אין פה גאווה יהודית, פעם ראש הממשלה היה גאווה”.

אחרי הביקור, ראש הממשלה בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “משפחתו של לוחם הימ״מ רנ״ג נעם רז ז״ל היא משפחה חלוצית שחיה חיי מסירות וציונות בישוב קידה. הם איבדו את נעם שהיה דמות נדירה עם ענווה ועוז. באתי להיות איתם. זכותם המלאה של בני משפחתו של גיבור ישראל להשמיע בפניי כל דבר אשר על לבם, ותפקידי לשמוע ולהקשיב”.

בנט הקדים באופן מכוון את הגעתו לבית המשפחה, בשל החשש שייתקל בהפגנות.

עם זאת, כבר אמש הוצבו באזור שלטי מחאה רבים נגד הגעתו של ראש הממשלה ליישוב.

עד ליציאתו מהישוב הגיעו מפגינים רבים לקידה – שצעקו לעברו: “בנט יא נוכל, יא שקרן”.

נעם רז הי”ד התגייס לימ”מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פרמדיק, פורץ וצלף. הוא השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים.

רז הי”ד הניח אחריו את אשתו אפרת וששת ילדיהם: בארי, איתם, בניה, שגב, נווה והללי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות