הקבלן פשט רגל – ארגון פשע סחט 35 חסידי חב”ד שרכשו דירות

המשטרה חושדת: אנשי משפחת ג'רושי השתלטו על פרויקט נדל"ן של קבוצת רכישה בקריית מלאכי, לאחר שהקבלן פשט את הרגל, וסחטו כמיליון וחצי ש"ח מהדיירים - חסידי חב"ד • אחד הקשיים היה לגבות עדות מאותם חסידים שנסחטו לכאורה • דייר לחרדים 10: "הם היו מול חברת הניהול"
חרדים 10
י"ז אייר התשפ"ב / 17.05.2022 21:29

אחרי חקירת איש העסקים ויזם הנדל”ן המוכר מהדרום הבוקר (שלישי) ביחידה הכלכלית (יאל”כ) בלהב 433, בחשד למעורבות בפרשת החשבוניות הפיקטיביות שבמסגרתה נעצרו ונחקרו חברי ארגון פשע – הפרשה ממשיכה להסתעף.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

לפי דיווח של לירן לוי באתר ynet, חוקרי היחידה הכלכלית בלהב 433 גילו בחקירה, כי אנשי ארגון הפשיעה של משפחת פשע ידועה, ובהם מי שנחשב לאיש הכספים של המשפחה, השתלטו על פרויקט נדל”ן של קבוצת רכישה בקריית מלאכי אחרי שהקבלן פשט את הרגל.

כתב חרדים 10 מציין, כי מדובר בקבוצת בניינים ב’שכונת המחנה’ – שכונה חדשה בעיר הדרומית, בהם מתגוררים חסידי חב”ד.

על פי החשד, אנשי ארגון הפשיעה סחטו לכאורה באיומים יותר מ-35 מהדיירים, שהמתינו להשלמת הפרויקט וקבלת המפתח.

על פי החשד, החסידים נסחטו לכאורה בכמיליון וחצי שקל.

לפי הדיווח ב- ynet, אחד הקשיים בחקירה היה לגבות עדות מאותם דיירים שנסחטו לכאורה. לרוב, אזרחים נורמטיביים שלראשונה פוגשים עבריינים ונסחטים על ידם חוששים להעיד ולשתף פעולה עם המשטרה. למרות זאת, החוקרים הצליחו לגבות כמה עדויות ממספר דיירים.

“הם לא היו מול הקונים”, אומר אחד הדיירים לחרדים 10. “זה קבוצת רכישה, והם היו מול חברת הניהול. בעקיפין כמובן שאני גם נסחטתי”.

יזם הנדל”ן מהדרום נחקר היום במסגרת פרשה כלכלית חמורה, הנחקרת בימים אלה ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל”כ) שבלהב 433, על עבירות סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות שבוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות עבור ארגוני פשיעה.

הפרשה כולה נחשפה כאשר חוקרי להב 433 עצרו בפעילות משותפת עם חוקרי רשות המסים 21 חשודים, בהם אנשי עסקים ועבריינים, בחשד למעורבותם בפרשה הקשורה להעלמת מס, הפצת חשבוניות פיקטיביות ועבירות מיסוי נוספות בהיקפים הנאמדים בכחצי מיליארד שקלים.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול פעם נוספת את מעצרם של שלושה חשודים מרכזיים בתיק למשך שמונה ימים. מעצרו של החשוד המרכזי בתיק הוארך גם הוא בשמונה ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא 35, 100 משפחות!! זה םרוייקט של יותר מחמשה בניינים
    17/05/2022 23:35
    יוסי
  1. לא 35, 100 משפחות!! זה םרוייקט של יותר מחמשה בניינים