“השב”כ שכנעו אותך” • אבו מאזן ומשעל התקוטטו בקטאר • התמליל

אתר החדשות הלבנוני 'אל-אחבאר' מפרסם פרוטוקול של חלקים מפגישת אבו מאזן עם חאלד משעל - פגישה קשה שהתקיימה במהלך מבצע צוק איתן בקטאר • אבו מאזן תוקף, משעל מתגונן
ו' אלול התשע"ד / 01.09.2014 20:40

אתר החדשות הלבנוני ‘אל-אחבאר’ מפרסם פרוטוקול של חלקים מפגישת יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, עם יו”ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל – פגישה קשה שהתקיימה במהלך מבצע צוק איתן בקטאר.

הפגישה נערכה בדוחא, בירת קטאר, ב-21 באוגוסט, והשתתפו בה אבו-מאזן, משעל, אמיר קטאר – תמים בן חאמד א-ת’אני, שר החוץ הקטארי, בכירי פתח: סאיב עריקאת ועזאם אל-אחמד, וסיו”ר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק.

לפי הדיווח, פגש אבו מאזן את ראש השב”כ יורם כהן זמן מה קודם לכן בלשכתו שברמאללה, והאחרון עדכן אותו בפרטי סיכול ניסיון ההפיכה שתכננו עשרות פעילי חמאס ביהודה ושומרון – פגישה שהשפיעה רבות על הלך הרוחות בפגישה בקטאר. פרטי הדיווח בעיתון הלבנוני הובאו באתר וואלה.

“אינני רוצה לשוב לעבר”, אמר אבו מאזן לפי הדיווח. “הסברתי לאמיר את כל שקרה מאז 2006, את המוקשים שהנחתם לי, שניסיתם לבצע הפיכה. הסכמנו על ממשלת אחדות ועל בחירות – וייתכן שזה לא יקרה כי אתם מבריחים נשק, חומרי נפץ וכספים לגדה – וזאת לא כדי להילחם בישראל, אלא כדי לבצע הפיכה ברשות”.

אבו מאזן האשים את אנשי חמאס בשיתוף פעולה עם בכיר הרשות לשעבר מוחמד דחלאן, אויבו של אבו מאזן – שסומן בעבר כיורש עתידי והסתכסך איתו.

אבו מרזוק: “בדקת אם הסיפור הזה אמיתי? הכל קשור לסכסוך בינך לדחלאן”.

אבו מאזן: “אל תפסיק אותי, אל תעצבן אותי!”

משעל: “אנא, המשך אבו מאזן”.

אבו מאזן: “למה הברחתם כספים ונשק לגדה, ולא כדי להשתמש נגד ישראל?”

אבו מרזוק: “התיאום שלכם עם ישראל הוא הסיבה”.

משעל: “אבו מאזן, כל דבר שאירע שיש לך חשד בו, אפשר לחקור באמצעות גורמים ניטרליים”.

אבו מאזן: “אני לא מדבר רק על העבר. מה עם הסיפור האחרון? למה לתכנן הפיכה?”

משעל: “השב”כ שכנעו אותך שהמידע שמסרו לך הוא אמיתי, עליך לבדוק זאת. לא נסכים להמשיך בשותפות כשישנם ספקות”.

האמיר הקטארי: “כעת ישנם נושאי הפיוס וממשלת האחדות”.

אבו מאזן: “איזו ממשלה?! שר הבריאות הגיע לעזה, והיכו אותו כמעט עד מוות”.

האמיר הקטארי (פונה לאבו מאזן): “לגבי מה שקרה, האם נוכל לפתוח דף חדש?”

אבו מאזן: “לפני שישה חודשים הקמנו ממשלת אחדות לאומית. האם לא חטפתם שלושה ילדים, והכחשתם זאת?”

משעל: “ההתחלה (של ממשלת האחדות) הייתה ללא ספק רעה, וגם לא מועילה. עם זאת, אנו מחוייבים לכל מה שהסכמנו עליו. אנו גם מוכנים שההחלטות על מלחמה ושלום יתקבלו בשיתוף ובהסכמה (של חמאס ופתח)”.

אבו מאזן סיפר על הפגישה עם כהן, במהלכה עודכן על ניסיון ההפיכה, ועל כך שחברי הקבוצה היו מקושרים לאנשים בירדן ובטורקיה. על-פי הפרוטוקול, אבו מאזן פנה למשעל ושאל: “מדוע הפיכה? הדבר הזה צריך להסתיים”.

משעל דחה את הטענות, ואמר בפנותו לסאיב עריקאת: “אני לא יודע דבר בנוגע למידע של השב”כ ואיש לא עדכן אותי על כך. אנחנו שותפים של אבו מאזן, מכבדים אותו, וממרום גילו זכותו למתוח ביקורת, אולם מתחילת הפגישה הוא עצבני. הוא מסתמך על סיפור ישראלי על הפיכה, ואומר שהוא לא בוטח בנו – זה לא מתקבל על הדעת!”.

“צר לי שאתה בוחר להאמין למקורות ישראלים”, אמר לאבו מאזן. “בכבודה של קטאר ושל האמיר, אני אומר – זהו סיפור שקרי ב-100%”.

אבו מאזן לא התרשם והוסיף לתקוף: “יש לנו מידע על כך שחמאס חטף את השלושה במטרה לחבל במאמציה הלאומיים של הרשות. שאלתי אותך בקשר לזה ולא אישרת ולא הכחשת.

“אתמול אל-עארורי (בכיר חמאס סאלח אל-עארורי) אמר כי הם אלה שעשו זאת. מדוע?” שאל אבו מאזן. “איזה אינטרס יש לכם בחטיפת שלושה ילדים קטנים? להרוס את הגדה? להרוג 20 איש (מספר ההרוגים לטענת הפלסטינים במבצע “שובו אחים”) ולשרוף את מוחמד אבו חדיר? נתניהו אמר לי שזה חמאס ואמרתי לו ש’לא כך הדבר’, ואל-עארורי אומר כי זה הוא.

“ב’עמוד ענן’ עשיתם מה שאתם רוצים, ואנחנו (אנשי הרשות הפלסטינית) לא היינו נוכחים. כעת אנו עובדים אתכם, ולא ניתן לשאת את המצב הנוכחי”, אמר אבו מאזן.

“אחרי 20 שנים של מו”מ כושל, ישראל וארה”ב לא הביאו לנו דבר והכיבוש נמשך. אנחנו מציבים אסטרטגיה מדינית כזו: ישראל וארה”ב יסכימו בכתב למדינה פלסטינית בגבולות 67′ שבירתה ירושלים המזרחית ובגבולות זמניים מוגדרים.

“נתחיל מיד בשרטוט הגבול בתוך תקופה שתיקבע מראש, ולאחר מכן נדון בסוגיות של הסכם הקבע”, אמר אבו מאזן כשהוא משרטט את ‘מפת הדרכים’ של ההתנהלות המדינית שלו בעתיד הקרוב. אם לא תתקבל הסכמה להצעה, יעצור אבו מאזן את התיאום הביטחוני עם ישראל, יפרק את הרשות וימסור את השליטה לישראל. “כך, ישראל תקבל על עצמה אחריות כמדינה כובשת”, חתם יו”ר הרשות.

כתב קול ישראל לענייני פלסטינים גל ברגר, פרסם היום כי מקור בפת”ח שהשתתף בפגישה בדוחא אישר בפניו את תוכן הדברים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות