פילבר הפך את ‘ראיית הזהב’ לטובת ביבי • נתניהו: ‘תיק 4000 מת’

החקירה הנגדית של שלמה פילבר: בבית המשפט הוכח היום - נתניהו לא הנחה את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר לעזור לאלוביץ׳ או לקדם את מיזוג בזק-יס • נתניהו הגיב בצאתו מהאולם: "לא ייאמן" • אחר כך כתב: "היום הוכח ש'ראיית הזהב' של הפרקליטות - נכתבה לפני הפגישה"
חרדים 10
ט"ז אייר התשפ"ב / 17.05.2022 18:24

חקירתו הנגדית של עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר נמשכה היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

עו”ד בעז בן צור, פרקליטו של בנימין נתניהו, חקר את פילבר והתמקד בדפדפת שעליה כתב לעצמו הערות.

הפרקליטות טוענת, כי פילבר כתב באותה דפדפת, בין היתר במהלך אותה “פגישת הנחייה” שבה, לפי כתב האישום, הנחה נתניהו אותו כיצד להיטיב עם בזק.

לפי הדיווח בחדשות 12, טענת ההגנה היא שלמעשה סדר הדברים הוא הפוך מזה שהציגו בפרקליטות בכתב האישום. כלומר, הפתק לא נכתב כסיכום של פגישת פילבר עם נתניהו – אלא לאחר פגישה של פילבר עם אלוביץ’, שנאשם אף הוא בתיק.

עוד טענו בהגנה,  כי הדברים שכתב פילבר לעצמו נכתבו כהכנה לפגישה עם נתניהו.

עו”ד בן צור הציע שהחלק בפתק באותו בלוק צהוב שבו כתוב “אלוביץ'”, ורשימה של נושאים נוספים – אלה דברים שאמר לו אלוביץ’ בעצמו – ולא דברים שנתניהו אמר על בעלי בזק.

“הגיוני מאוד”, אמר פילבר, “זה מסודר יותר ממה שעבר לי בראש כשעברתי את החקירה… עושה שכל איך שאתה מציג. אם אתה שואל אם יכול לאשר בוודאות – לא. הגיוני, זה יותר הגיוני ממה שאמרתי בחקירה”.

במהלך החקירה התייחס עו”ד בן צור לחלק אחר באותו פתק בנוגע למיזוג בזק-יס עם הכיתוב: “דנה אישרה”.

עו”ד בן-צור הקריא מהשלמת החקירה של פילבר: “יכול להיות שאני רושם notes (פתקים) לעצמי אחרי הפגישה הזאת, לכן זה לא יכול להיות הפגישה הראשונה כי בפגישה הראשונה עוד לא דיברתי בכלל עם דנה, לא… זה היה ממש ביום-יומיים הראשונים”.

עוד טען עו”ד בן צור שהסדר של הדברים שנכתבו באותו בלוק הוא לא כרונולוגי, בניסיון לסתור את לוח הזמנים שמתארת הפרקליטות בהתבסס על עדות שמסר עד המדינה: “מה שאנחנו רואים בעצם שהאסופה הזאת לא מסודרת בסדר כרונולוגי. השידוך בסיכה – משקלו כמשקל סיכה”.

פילבר אישר: “זה לא כרונולוגי, זה יותר אסוציאטיבי”.

נתניהו שנכח באולם הגיב בצאתו: “לא ייאמן”.

לאחר הדיון נתניהו כתב: “תיק 4,000 מת. בבית המשפט הוכח היום: נתניהו לא הנחה את פילבר לעזור לאלוביץ’ או לקדם את מיזוג בזק-יס. טענת התביעה התבססה על הטענה שנתניהו קיים פגישה עם מומו פילבר לאחר מינויו, שבה הנחה אותו לעזור לאלוביץ’. בשבוע שעבר הוכיח עו”ד בועז בן צור באמצעות איכונים סלולריים ואמצעים אחרים שהפגישה לא התקיימה במועד שטענה התביעה.

“היום הוכח ש’ראיית הזהב’ של הפרקליטות – נייר שבו פילבר לכאורה כתב את הנחיותיו של נתניהו לאחר הפגישה עימו – נכתב בכלל לפני שפילבר נפגש עם נתניהו.

“עוד הוכח שהוסתרו במשך שנים ראיות המזכות את נתניהו, מפילבר ומבית המשפט. במקום לסגור את התיק, הפרקליטות שינתה בפעם הרביעית את כתב האישום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות