אבסורד: נאסר עליו ליצור קשר עם 10 אנשים שהוא בכלל לא מכיר

נגד תושב השומרון הוצא צו מנהלי המרחיק אותו מיו"ש, למעט הישוב בו הוא מתגורר - וכן אוסר עליו ליצור קשר עם כ-30 אנשים • אלא שהתברר: האיש אינו מכיר שליש מהאנשים המופיעים ברשימה
חיים טוויל
ט"ז אייר התשפ"ב / 17.05.2022 11:58

תושב השומרון, נשוי ואב לילדה, קיבל בשבוע שעבר הודעה על כוונת אלוף פיקוד המרכז להוציא נגדו צו מנהלי. הצו כולל הרחקה מיהודה ושומרון, למעט הישוב בו הוא מתגורר, וכן איסור יצירת קשר עם 29 אנשים.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את אב המשפחה, ציין כי מדובר באדם נורמטיבי, וכי ההגבלות יפגעו בו ובמשפחתו. בנוסף, ציין עו”ד קידר כי אב המשפחה אינו מכיר כשליש מהאנשים שנאסר עליו ליצור עימם קשר, דבר המעיד על חוסר ההיכרות של נותני הצו עם המציאות בשטח.

בפניה שנשלחה ליהודה פוקס, אלוף פיקוד המרכז, נכתב: “מדובר באדם נורמטיבי אשר עמל ליגיע כפיו ומפרנס את משפחתו. זה שנים שאינו נחשד בעבירה כלשהי”.

לדברי עו”ד קידר, התושב מכחיש את טענות הצבא על מעורבותו בפעילות אלימה ולא חוקית. “העובדה כי הנדון כלל לא נחקר בעת האחרונה בנוגע למעורבות בפלילים מלמדת כאלף עדין על כך שאין לו ולו בדל של מעורבות בפעילות אסורה”.

עו”ד קידר מתח ביקורת על הצו: “תכליתן של ההגבלות המבוקשות אינו קשור בשום תועלת ביטחונית כמתחייב אלא לצרכי ‘חינוך מחדש’, וצפויות לפגוע באופן קשה בנדון ובבני משפחתו”, וכי מדובר בפגיעה בלתי מידתית ולא מוצדקת בתושב ובבני משפחתו.

אלא שמלבד היות הצו בלתי מידתי ופוגעני, מדובר בצו אבסורדי במיוחד: בצו נאסר עליו ליצור קשר עם לא פחות מ-29 אנשים שונים, שעשרה מהם אינו מכיר כלל.

“הנדון מוסר כי הוא אינו מכיר רבים מהמפורטים ברשימה ועל כן אין לו אפשרות לוודא שמירה על הוראות הצו, ככל שיוותר על כנו”, כתב עו”ד קידר.

עו״ד עדי קידר: “מצער להיווכח באיזו קלות צה״ל נוקט באמצעים דרקוניים כנגד מתיישבים על לא עוול בכפם, במקום למגר את הטרור האמיתי ברחבי הארץ. העובדה שרבים ממושאי איסור יצירת הקשר של הנדון כלל אינם מוכרים לו רק מלמדת שהצווים ניתנים בהינף יד ומבלי היכרות אמיתית עם המציאות בשטח, ועל כך יש להצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות