יועץ הבטיחות של פרויקטור מירון התפטר: ‘התשתיות לא ערוכות’

יועץ הבטיחות התפטר לפני כשלושה שבועות, אחרי שאזהרותיו על מצב המתחם ואופן קבלת ההחלטות לא זכו להתייחסות, לדעתו • מינהלת ההילולה: היועץ הסתייג מהמצב כפי שהיה לפני חודשיים, מאז נעשו עבודות תשתית משמעותיות
חרדים 10
ט"ז אייר התשפ"ב / 17.05.2022 10:21

יועץ הבטיחות למינהלת ההילולה במירון התפטר מתפקידו לפני כשלושה שבועות, לאחר שאזהרותיו כי מתחם קבר הרשב”י אינו ערוך למספר המשתתפים שאושר לא זכו להתייחסות הולמת. כך דווח הבוקר (שלישי) ב’הארץ’.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

היועץ, כפיר מלכה, נחשב ליועץ בטיחות ותיק והועסק באירועים המוניים בעבר. לפני כמה חודשים שכרה מינהלת ההילולה את מלכה לשמש יועץ הבטיחות לחגיגות ל”ג בעומר.  הוא ייעץ לפרויקטור האירוע, ניצב בדימוס צביקי טסלר.

לפי מקורות במשטרה ובמשרדי ממשלה, במסגרת תפקידו התריע מלכה כי התשתיות בהר רעועות וכי מתחם הקבר לא ערוך לקליטת מספר החוגגים ששהייתם בהר אושרה – 16 אלף בני אדם.

לפי אותם מקורות, מלכה גם התריע כי קבלת ההחלטות הנוגעות להילולה נגועה באינטרסים זרים ובשיקולים פוליטיים.

לפני כשלושה שבועות, לאחר שעצותיו לא התקבלו, הודיע מלכה לפרויקטור טסלר על החלטתו להתפטר.

מנהל מטה ההסברה להילולת הרשב”י, אבי בלומנטל, מסר בתגובה: “כפיר הוא יועץ אישי לפרויקטור והוא מועסק בהתאם לצורך על בסיס שעתי. כפיר הביע חוסר שביעות רצון ממצב התשתיות בהר כפי שהן היו לפני כחודשיים, אלא שמאז נעשו עבודות תשתית משמעותיות. הפרויקטור לא שמע ממנו אמירה כלשהי ביחס למספר המשתתפים, ובכל מקרה כל הערותיו והמלצותיו יושמו בשטח”.

מלכה עצמו סירב להתייחס לדברים.

לפי הדיווח ב’הארץ’, בכירים במשטרה הזהירו אתמול כי חרף הגבלת מספר המשתתפים, עלולים להגיע להר עשרות ואף מאות אלפי בני אדם, באמצעות כניסה מכניסות צדדיות או הצגת כרטיסים מזויפים.

נוסף על כך, משתתפים עלולים להישאר במקום גם בתום ארבע שעות – הזמן שנקבע.

לצד זאת, המשטרה חוששת מניסיונות של קיצונים לחבל במהלך התקין של ההילולה. בימים האחרונים כבר התמודדה המשטרה עם מקרי ונדליזם והשחתת רכוש במתחם.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יועץ בטיחות
    19/05/2022 11:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איך יכול להיות שאחרי מה שקרה לא מקשיבים ליועץ בטיחות???

  2. יועץ בטיחות
    19/05/2022 11:06
    ליאור בטיחות
  3. איך יכול להיות שאחרי מה שקרה לא מקשיבים ליועץ בטיחות???