בנט: ‘עבאס לא פילגש’. נתניהו: ‘כל מי שלידך קופץ מסיפון הטיטאניק’

נפתלי בנט נשא דברים במליאה, תקף את נתניהו והגן על יו"ר רע"מ: "לא עשיתם כלום. רק נאומים ומילים" • יו"ר האופוזיציה הלם בו: "בנט, אתה לא מובך? אתה לא יכול לצאת החוצה לרחוב כי כולם רואים את הבושה בממשלת ההונאה שהקמת. אתה עוד מעז לדבר על אחדות? פיניטו לה קומדיה"
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשפ"ב / 16.05.2022 19:14

דיון סוער במיוחד  התקיים הערב (שני) במליאת הכנסת, בהשתתפות נפתלי בנט, שנאלץ להגיע למליאה לאחר שהאופוזיציה אספה 40 חתימות לדיון מיוחד על אובדן המשילות בנגב.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

בנאומו במליאה תקף נפתלי בנט את הממשלה הקודמת וגיבה את יו”ר רע”מ מנסור עבאס.

“לא הכרתי את מנסור, רק שמעתי שביבי פגש אותו מלא פעמים בבלפור”, אמר בנט. “אמרתי שלא אפגוש אותו בהסתר, הוא לא פילגש. קיש, ביבי ויריב לוין שהחליפו טיוטות עמו בהסתר, בחייכם, ככה לא עושים. פגשתי אותו בגלוי. הגענו לעשות משהו אחר, הוא מנהיג ערבי. האם זה יצליח? ימים יגידו״.

ראש הממשלה תקף את יו”ר האופוזיציה – וטען: “קודמי התחייב לאמריקנים להקים קונסוליה באבו דיס. אני אמרתי לא. תבדקו את זה בגוגל”.

הוא הוסיף: “מנהיג חמאס סינוואר שוחרר על ידי קודמי, לא אני. בשונה ממדיניות ההכלה של הממשלה הקודמת שרק חטפה טילים ולא עשתה כלום, אנחנו על בלון ראשון מפציצים. אני לא מתנצל. מי שצריך להתנצל זה מי שעמד כאן בעשור האחרון”.

“אתם שברתם – אנחנו מתקנים”, אמר בנט. “אנחנו העברנו תקציב. הורדנו את הגירעון. אנחנו נמשיך לתקן. יותר קל לפזר כסף להתחנף ולהותיר חובות. לא עשיתם כלום. רק נאומים ומילים”.

בנט טען:  “יש קואליציה של טיבי, עודה, ביבי ובן גביר והיא פועלת נגדנו. החזון של האופוזיציה זה בחירות, בחירות ועוד בחירות, והחזון של הממשלה הוא עבודה ופרנסה”.

דבריו של בנט הופרעו שוב ושוב על ידי חברי האופוזיציה, שקראו לעברו קריאות קשות.

כשירד מן הבמה קראו לעברו “לך” פעם אחר פעם.

“כל מי שבסביבתך קופצים מהטיטאניק”

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף בחריפות את בנט ואת הקואליציה.

“אלו הם ימים אדומים שבהם נחצים קווים אדומים. הטרור מרים ראש, הוא גובה קורבנות, הוא פוגע באזרחים נפלאים ובאנשי ונשות כוחות הביטחון האמיצים שמגינים עלינו. ביניהם לוחם הימ”מ הנועז נועם רז, הי”ד, ממייסדי היישוב קידה בחבל בנימין. אני מבקש לשלוח את תנחומים למשפחתו האבלה”, פתח נתניהו.

הוא מתח ביקורת על הממשלה: “כולנו רואים את שילהוב היצרים של מבקשי נפשנו. את הקריאות ‘בדם ובאש את היהודים נגרש’. את החולצות עם הדפסי הרובים. את דגלי אש”ף בשער יפו בירושלים, בממילא בירושלים, במרכז לוד, בלב עכו. כולנו ראינו גם את תהלוכת הענק של הנכבה באוניברסיטת תל אביב, בלב תל אביב. ונערה אחת, צעירה, אמיצה, צריכה להיות אמיצה כדי להניף את דגל ישראל. היום צריך אומץ כדי להניף את דגל ישראל. זה מה שקורה עכשיו במדינת ישראל.

“מה שקורה היום במדינת ישראל זה טירוף מערכות מוחלט. צבר האירועים המבישים הללו איננו מקרי, הוא נובע מהחולשה התהומית של ממשלת ההונאה והכניעה. האויבים שלנו פתאום אינם מפחדים, הם מרגישים את החולשה, את האפסות שלכם, ולא רק הם. כל אזרחי ישראל מרגישים את הרפיסות של הממשלה, את הרפיון שלה, את ההפקרות שלה”.

הוא פנה לראש הממשלה: “נפתלי בנט, אתה יכול להמשיך לשוחח עם ראש הממשלה הרזרבי, אבל כשאתה הקמת את ממשלת ההונאה שלך, שתיזכר ולא לטובה, אתה אמרת: ‘אנחנו עושים פה ניסוי’. אז אני אומר לך נפתלי – חיים של מדינה הם לא ניסוי, חיים של אנשים הם לא ניסוי. כולם יודעים שהניסוי הזה לא הצליח, שהוא נכשל כישלון מוחלט. אתם מהמרים על החיים של כולנו וכולנו משלמים את המחיר. וכמו מהמרים אובססיביים אתם לא יודעים מתי להפסיק. בנט, כל אלה שמסביבך רואים זאת. הם קופצים מסיפון הטיטאניק, או נדחפים מהסיפון”.

נתניהו הזכיר את השותפות של רע”מ: “מי ששולט שליטה מוחלטת בממשלה הזאת היא מועצת השורא. כבר הספקתם להבטיח לרע”מ 50 מיליארד שקל אבל התיאבון שלה לא פוסק. הם רוצים עוד ומקבלים עוד. רע”מ דרשה הרחבה דרמטית של הבנייה הבלתי חוקית בנגב וקיבלה. מה עוד הם קיבלו מכם? אי אפשר לדעת כי אין לכם שום קווים אדומים. כשברע”מ אומרים להרים ידיים, אתם מרימים ידיים. כשברע”מ אומרים להרים ידיים אתם מרימים ידיים בהר הבית, ומרימים ידיים גם מול הטרור ומרימים ידיים גם על שוטרים.

“ושוב, בנט, זה בדיוק ההפך ממה שהבטחת לפני שנתיים כשאמרת: ‘אני קובע, ממשלה ישראלית שתלויה בקולות המפלגה הערבית המשותפת מסכנת באופן ממשי ומיידי את חיי אזרחי ישראל וחיילי צה”ל. שנאת נתניהו העבירה אותם על דעתם'”.

הוא הוסיף: “בנט, השותף הרזרבי לפיד, מודה בריש גלי שהרשימה המשותפת היא רשת ההצלה שלכם. כדי להיות ראש ממשלה הוא מוכן לחצות את כל הקווים האדומים. חברי ממשלת בנט-לפיד וגנץ, תוך זמן קצר דרדרתם את ישראל ממעמד של מעצמה אזורית חזקה, ממעמד של כוח עולמי עולה, למדינה שאף אחד לא סופר אותה. מצייצים ומתקפלים.

“הפכתם אותנו למדינה שאזרחיה מפחדים ללכת ברחוב או להניף את הדגל. החולשה שלכם מקרינה החוצה לזירה הבינלאומית. אני מדבר עם מנהיגים זרים ששואלים: ‘מה קרה לכם?’. החולשה שלכם בולטת באותה מידה בזירה הפנימית: אין כיוון, אין דרך, אין מדיניות.

“אבל אתה, בנט, עד לאחרונה אמרת שיש דבר אחד שהבאתם. ‘יש אחדות’, אמרת. על איזה אחדות אתה מדבר? על זה נאמר: ‘הגמל לא רואה את הדבשת שלו’. אתה הוא זה שפוגע באחדות כשהחרמת חלק עצום של העם בישראל: את מצביעי הליכוד, את המסורתיים, את הדתיים הלאומיים, את החרדים. בנט הוא זה שפגע באחדות העם כשהחרים חלק עצום מעם ישראל.

“איך אמר ליברמן: ‘נפנה את החרדים עם מריצות למזבלה’. ואתה בנט, אתה עוד מעז לדבר על אחדות? אתה לא האיש שיכול לאחד את העם עם 5 המנדטים שלך. וזה עוד ביום טוב, יום-טוב כלפון. אבל גבעת כלפון אינה עונה. בעצם, אולי היא עוד תענה לטלפון באיזו שגרירות. רגע, צריך לבדוק עם לפיד. הרי שנגחאי כבר תפוסה? אולי ישלחו את הנורווגי הזה לנורווגיה?

“בנט, פילסת את דרכך לכיסא ראש הממשלה בהונאה שלא הייתה כדוגמתה בשום דמוקרטיה. אף אחד לא מאמין למילה אחת שאתה אומר. הבאת 4,300 מתים כשיש חיסונים. אתה מדבר על כלכלה? יש אינפלציה מטורפת, זינוק של מחירים בשנה אחת. 50 מיליארד שקל הבאתם למנסור עבאס, 50 מיליון שקלים למעון הפרטי שלך ברעננה – את האזרחים שכחת”.

נתניהו המשיך לחבוט: “בנט – ממזכ”ל מועצת יש”ע אתה היום נתמך על ידי רע”מ ואחמד טיבי. בנט לא סטה מהעקרונות שלו כי לא היו לו שום עקרונות. אני שואל את ניר אורבך, את שירלי פינטו, את איילת שקד, את גדעון סער – האם תמשיכו להישען על רע”מ ואחמד טיבי? האם בשביל זה נבחרתם? דווקא את מי שנותרו נאמנים להבטחות שלכם לבוחרי הימין, דווקא אותם אתם מכנים “פורשים”.

“אל מול המציאות השקרית שאתם מנסים להנדס, צריך להצדיע למי שאתם מכנים שלא בצדק כ”פורשים”. להצדיע לעמיחי שיקלי, להצדיע לעידית סילמן. בנט שאל אותה היום אם היא לא מובכת? אתה, בנט, אתה לא מובך? אתה לא יכול לצאת החוצה לרחוב כי כולם רואים את הבושה בממשלת ההונאה שהקמת”.

יו”ר האופוזיציה קבע:  “ממשלת החולשה וההונאה סיימה את דרכה. ממשלה שתלויה במי ששוללים את קיום מדינת היהודים, ממשלה כזאת לא תשרוד. אזרחי ישראל לא מקבלים את מי שמוביל אותם למציאות. פיניטו לה קומדיה, פיניטו לה קומדיה. אנחנו צריכים ממשלה לאומית חזקה ויציבה שתחזיר את השקט והביטחון לאזרחינו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות