איזה חמודים: המלטה נדירה ויוצאת דופן מרגשת את עובדי הספארי

חתולי חולות הם חיה נדירה הנמצאת בסכנת הכחדה • אחרי שזוג חתולים עשה עלייה מאירופה - כעת הם הפכו למשפחה אחרי שהאם המליטה, בהמלטה נדירה, חמישה גורים קטנטנים וחמודים
חרדים 10
ט"ו אייר התשפ"ב / 16.05.2022 18:07

סבייה בת השנתיים ומאריב בן הארבע – חתולי החולות של ישראל, הגיעו לספארי לפני כשנתיים מגן חיות בצרפת ובשוודיה בהתאמה, לאחר שהזוג הבוגר שחי בספארי, הלך לעולמו.

רוצה הדרכה בלייב ללא כל עלות? כך תהפכי למדריכת כלות מבוקשת

בספארי חיכו וציפו שהם יהיו זוג מוצלח שיביא צאצאים לעולם, מאחר וחתולי החולות, נתונים בסכנת הכחדה והזוג החדש הוא חלק מגרעין הרבייה האירופאי.

בשבועות הראשונים הם היו מרוחקים זה מזו, אך ככל שהזמן חלף הקשר הלך והתהדק. בשלב מסוים, המטפלים כבר נשמו לרווחה. באחד מהימים, שמחו המטפלים לגלות כי סבייה בהיריון וההתרגשות הייתה גדולה.

לפני כחודש, באחד הבקרים, התגלו בבית הלילה 5 גורים.

המטפלים הציצו בהם ממרחק ולא התקרבו כדי לא להפריע לאם הצעירה ואפשרו לה תנאים מעולים כדי שתוכל להמשיך לטפל בהם בנחת וללא חשש.

בספארי מדגישים, כי חמישה גורים זה מספר אדיר ונדיר ולרוב חלקם לא שורדים.

עם זאת, גם שבועות אחדים לאחר מכן, נצפו כל החמישה שאט אט פקחו את עיניהם ונראו חזקים וחיוניים. המטפלים זוקפים את ההצלחה הגדולה הזו לסבייה שהיא אמא למופת ומטפלת בהם ברוגע.

כעת החבורה המקסימה כבר יוצאת אל החצר ובימים האחרונים גם מאריב האב, התאחד עם החבורה.

לעיתים ישנו חשש מהחיבור עם האב, פן יפגע בגורים, אך סבייה היא כאמור אמא לתפארת והיא שומרת על צאצאיה ולא מאפשרת למאריב להתקרב יותר מידי.

חתולי החולות נמצאים בסכנת הכחדה עולמית ובכל בגני חיות באירופה יש כיום בסך הכל 178 חתולים ובטבע ישנם פחות מ-10,000 חתולי חולות. בעבר הם חיו גם בישראל, אך נכחדו לחלוטין ואוכלוסיות קטנות חיות עדיין במדבריות אסיה ואפריקה.

גני החיות, כמו הספארי, שלוקחים חלק בגרעין הרבייה שלהם עושים מאמצים גדולים כדי להרבותם.

בעתיד הגורים יעברו לגני חיות ברחבי אירופה והם עתידים להמשיך את השושלת ואת גרעין הרבייה החשוב כל כך להמשך קיומו של המין המיוחד הזה.

צילום: ים סיטון
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות