9 משפחות של הרוגי ‘אסון מירון’ תובעות עשרות מיליונים מהמדינה

ערב יום השנה לאסון מירון: משפחות הנספים ששכלו בחלקן ילדים קטנים, תובעות ממשרדי ממשלה מיליוני שקלים • בני המשפחות דורשים פיצויים עונשיים בסך של 3 מיליון שקלים, ומיליון שקלים כפיצויי שכול בגין כל אחד מהמנוחים
חרדים 10
ט"ו אייר התשפ"ב / 16.05.2022 11:57

יומיים לפני יום השנה ל’אסון מירון’: 9 משפחות הנספים באסון, ששכלו יחד 10 בני משפחה תובעים בתביעה אזרחית מיליוני שקלים ממשרדי הממשלה, גופי הצלה וחירום ומספר גופים פרטיים – שסיפקו אישורים להילולה במירון.

רוצה הדרכה בלייב ללא כל עלות? כך תהפכי למדריכת כלות מבוקשת

תביעת הענק הוגשה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מאחורי התביעה, עומדות מספר משפחות ששכלו את ילדיהם באסון: משפחת אלחדד, ששכלה את שני ילדיהם, יוסף דוד ומשה מרדכי, וכן משפחתם של יוסף יהודה לוי טנטאו, נחמן קירשנבוים, משה לוי וישי מועלם, כולם קטינים. בנוסף עומדים מאחורי התביעה בני משפחתם של שמחה בונים דיסקינד, אריאל צדיק, מרדכי פעקעטע ושרגא גשטטנר.

בני משפחתו של האחרון, שהיה זמר חרדי מצליח, מתגוררים בארצות הברית.

התביעה הוגשה נגד שורה ארוכה של גופים ממשלתיים, ביניהם משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים, משרד הפנים, המשרד לשירותי דת, משרד התיירות, המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, הרשות הארצית לכבאות והצלה, ארגון מגן דוד אדום, משרד הכלכלה והתעשייה, ומועצה אזורית מרון הגליל.

כמו כן נתבעים המושב מירון, ועדת החמישה לניהול קבר הרשב”י, וכן שני הקדשים – וועד ההקדשות-הקדש העדה האשכנזית במירון והקדש העדה הספרדית בעיה”ק צפת ומירון.

את רשימת הנתבעים חותמים שני גופי הנדסה שאישרו את האירוע ושהתובעים מאמינים שאחראים לאירוע מהצד הבטיחותי – חברת בי.סי.ס הנדסה ובטיחות והמהנדס עאמר חליליה שהינו בעליה של החברה.

המשפחות מאשימות בכתב התביעה את הנתבעים, בהתעלמות מכוונת מהסכנה ורשלנות.

בסך הכל תובעות המשפחות מיליוני שקלים כפיצוי, בין היתר על נזקים ממוניים, אך גם על כאבם וסבלם של ההרוגים, פיצויים עונשיים ופיצויי שכול.

בסך הכל דורשים בני המשפחות פיצויים עונשיים בסך של 3 מיליון שקלים, ומיליון שקלים כפיצויי שכול בגין כל אחד מהמנוחים.

בנוסף לכך, מספר משפחות דרשו פיצויים נוספים בגין נזקים, בתוכם בני משפחתו של שרגא גשטטנר, שדורשים 4.5 מיליון שקלים כפיצוי על הכנסותיו האבודות כזמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות