‘מכירת חיסול’ • עוד תמורה לעבאס: עשרות מיליונים לאזור ההתפרעויות

לפי דרישת רע"מ עשרות מיליונים יועברו לג'יסר א-זרקא שבו נרשמו התפרעויות ויידויי אבנים לעבר כביש החוף ב'שומר החומות' • מיקי זוהר: "מיליארדים משמשים לתחזוק מועצת השורא על חשבון בטחון ישראל"
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשפ"ב / 16.05.2022 09:51

במסגרת המו”מ להישארות רע”מ בקואליציה: מנכ”לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, התחייבה למנסור עבאס לקדם החלטת ממשלה חדשה והקצאה של עשרות מיליוני שקלים נוספים למועצה המקומית ג’סר א-זרקא. כך מדווח הבוקר (שני) ‘ישראל היום’.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

שמו של הישוב על לכותרות במהלך שומר החומות, כאשר כביש החוף נסגר לתנועה בשל מתפרעים תושבי ג’סר א-זרקא שזרקו אבנים על כביש החוף.

בשבוע שעבר, מנסור עבאס ניהל מגעים עם מנכ”לית משרד רה”מ החליפי, נעמה שולץ ובמסגרתה דרשו ברע”מ לקדם את החלטת הממשלה היעודית לג’סר א-זרקא.

במסגרת המו”מ על ביטול הקפאת החברות בקואליציה, ברע”מ דרשו כספים נוספים למועצה המקומית ג’אסר א-זרקא מעבר לסכום שנקבע בתכנית החומש למגזר הערבי.

בחודש נובמבר אישרה הממשלה את החלטה 550 שהיא התכנית הכלכלית לצמצום פערים בחברה הערבית והתכנית התייחסה גם לפיתוח ג’יסר א-זרקא. כעת נחשף, כי מנסור עבאס קיבל כספים נוספים במסגרת החלטת ממשלה יעודית לג’יסר א-זרקא שתוקדם על ידי המשרד לשוויון חברתי.

ההחלטה, שהוצדקה בכך שמדובר “ביישוב חלש מאוד”, עוררה זעם בקרב מפלגות הקואליציה מכיוון ששמו של היישוב נקשר לאירועים במהלך מבצע “שומר החומות”, בהם הושלכו אבנים מהיישוב לכביש החוף.

ח”כ מיקי זוהר אמר כי “בין ג׳נין לאום אל פאחם קבורים מיליארדים אשר משמשים לתחזוק מועצת השורא ועל חשבון בטחון המדינה וזהותה היהודית”. בחשבון הטוויטר שלו צייץ: “מכירת החיסול של המדינה היהודית נמשכת והכל כדי שיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה”.

ח”כ יואב קיש, הצטרף למחאה על ההחלטה ותקף את סדר העדיפויות של הממשלה: אין כסף למדים ללימודים עבור הלוחמים יש כסף למנסור עבאס עבור ג’סר. ממשלת השינוי”.

גם בציונות הדתית זעמו על העברת הכספים הצפויה.

בציוץ שפרסם יו”ר המפלגה, ח”כ סמוטריץ’, הוא תקף, את הכניעה לשיטתו, לתנועה האיסלמית ואת ההסכמה של שקד להחלטה: “מרגע לרגע הולכים ומתבררים מחיריה המופקרים של מכירת החיסול של הממשלה הזו לתנועה האיסלמית לשם שרידותה. כצפוי איילת שקד ראשונה להתקפל ולממן טרור ופשיעה ללא מנגנוני הפיקוח שהבטיחה, לאפשר הלבנת בניה בלתי חוקית של בדואים, ולאפשר להם להשתלט על עוד ועוד שטחים. לא נשכח ולא נסלח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות