עד הבחירות: הרב שמעון אליטוב ימלא את מקום רבני ירושלים

מועצת הרבנות הראשית החליטה: הגאון רבי שמעון אליטוב, רב העיר מבשרת ציון וחבר מועצת הרבנות הראשית, יהיה ממלא מקום בפועל של הרבנים הראשיים לירושלים • יחתום מהיום על תעודות הכשרות
יוני גרין
ו' אלול התשע"ד / 01.09.2014 16:21

מועצת הרבנות הראשית החליטה היום (שני) למנות את הגאון רבי שמעון אליטוב, רב העיר מבשרת ציון וחבר מועצת הרבנות הראשית, לממלא מקום בפועל של הרבנים הראשיים לירושלים.

מסגרת המינוי הרב אליטוב יהיה מי שיחתום החל מהיום על תעודות הכשרות בבירה.

למעלה מעשור כיהנו הרבנים הראשיים גם בתפקיד רבה של ירושלים, דבר שיצר וואקום של ממש בהתנהלות מול בתי העסק ודורשי הכשרות. מאז שנכנס הגאון רבי דוד לאו לתפקידו כרב הראשי לישראל לפני כשנה, התנוססה חתימתו על תעודות הכשרות – הרגילות והמהדרין –  של אלפי בתי עסק בבירה.

אולם, על פי המלצתו, אישרה מועצת הרבנות הראשית מינוי מיוחד שיקל על העומס המונח על כתפיו של הרב הראשי.

כאמור, החל מהיום, יתחיל הרב אליטוב במלאכתו וימלא את מקומם של רבני ירושלים, בכל הקשור לסמכויות ההלכתיות, כשהדגש הוא על נושא הכשרות. התפקיד יהיה חשוב עד למינוי רבנים קבועים שבעתיים, שכן השנה היא שנת שמיטה, מה שמציב אתגרים רבים בפני הרב המכשיר.

במקביל, בעוד מספר ימים יתנהל בפני בג”ץ דיון בעתירות שהונחו על שולחנו על ידי הסיעות החרדיות ונציגי בתי הכנסת בבירה, ויקבע האם הבחירות לרבנות העיר ירושלים ייערכו במועדן או שיידחו.

אתמול קבעה ועדת הבחירות כי בחירת הרבנים תתבצע בכ”ז בתשרי תשע”ה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות