רע”מ חושפת: ההישגים המדהימים שהצלחנו לחלץ מהממשלה

על פי הודעת רע"מ, הממשלה הסכימה להגמיש את מדיניות היתרי הבניה בכפרים הבדואים הבלתי מוכרים בנגב ולמנוע הריסה של בניה בלתי חוקית • "הדבר פותח את הדרך לזוגות צעירים לבנות בית, מבלי לחשוש מפני הריסה" • הליכוד: בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה למועצת השורא
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשפ"ב / 15.05.2022 22:21

מפלגת רע”ם הודיעה הערב (ראשון) על הישג מוחשי ראשון שחילצה במסגרת השיחות שניהלה עם שר החוץ  יאיר לפיד – כתנאי לבטול ההקפאה מפעילות בכנסת ולחזרתה לקואליציה.

למה שהילד שלך יהיה משותק אם יש חיסון יעיל ובטוח? כל הפרטים

בהודעה שפרסמה ציינה רע”ם: “במסגרת ההסכם החדש בין הרשימה הערבית המאוחדת לגורמים הממשלתיים, אישרו הממשלה והרשויות המוסמכות תיקונים חשובים במדיניותן בכל הנוגע להליכים משפטיים של הרחבת בתים קיימים ובניית בתים חדשים בכפרים בלתי מוכרים בנגב”.

על פי ההודעה, השינוי במדיניות הממשלה מאפשר מתווה לפיו תוספת או בנייה של מבנים חדשים עד טווח של 70 מטר ממבנים קיימים,  ולהקים מבנה נוסף באותו שטח בתיאום עם הגורמים המוסמכים – ללא צו הריסה או קנס.

לדברי רע”מ, הדבר פותח את הדרך לזוגות צעירים לבנות בית, מבלי לחשוש מפני הריסה או הפרה של החוק.

בנוסף, השינוי במדיניות הממשלה יאסור על הריסות תוספות קיימות למבנים, יאפשר תחזוקה של הבתים הקיימים ושינוי הגגות שלהם.

רע”מ ציינה בהודעתה, כי יתאפשר לתושבים שבתיהם סמוכים למקום בו מבוצעים פרויקטי תשתית, כדוגמת כבישים ומסילת ברזל, להעתיק את מקום מגוריהם באופן זמני ולקבל חיבור לתשתיות עד לחזרתם למקום המגורים המקורי.

חבר הכנסת וליד טאהא מרע”ם אמר בשבוע שעבר, כי “בימים הקרובים מאוד” ניתן יהיה לראות את ההישגים שחילצה רע”מ בשיחות שניהלה.

לדברי טאהא, ההישגים הגדולים  ילמדו כי הממשלה הפנימה את כללי המשחק החדשים עם החברה הערבית.

בליכוד הגיבו על ההודעה:  “כדי לשמור על כסאו בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה למועצת השורא. משמעות ההחלטה לאפשר ולהכשיר בנייה בלתי חוקית בלתי מוגבלת היא מסירה סופית של הנגב”. .

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות