פעם ראשונה מקום המדינה: ייפתח קבר של תינוק מ’פרשת ילדי תימן’

הקבר של התינוק עוזיאל חורי, שמשפחתו עלתה ב-1948 מתוניסיה והוא נולד ב-1952, ייפתח בבית העלמין סגולה בפתח תקווה - כדי לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהוי ולקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה
תמי גיל
י"ד אייר התשפ"ב / 15.05.2022 19:43

כ-65 שנה לאחר שהחלו להיערם עדויות על היעלמויות: משרד הבריאות נערך בימים אלו לפתיחה ראשונה של קבר קטין יוצא תימן, החשוד כי נעלם  – ושרידי הגופה יובאו לחקירה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

למה שהילד שלך יהיה משותק אם יש חיסון יעיל ובטוח? כל הפרטים

התינוק הוא עוזיאל חורי, שמשפחתו עלתה ב-1948 מתוניסיה. ב-1952 נולדו עוזיאל ואחיו, ובהיותו כבן שנה חלה עוזיאל, נלקח על ידי שירותי הרווחה, הועבר לבית חולים וכעבור זמן קצר קיבלה המשפחה הודעה שהוא הלך לעולמו.

הוא קבור בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

פתיחת הקבר מתוכננת ליום שני הבא, בהתאם לחוק פתיחת קבר של קטין יוצא תימן, המזרח או הבלקן, לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית לקשר משפחה.

מטרת פתיחת הקבר לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה ובכלל זה לקיחת דגימת DNA, לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה מול המשפחה.

פתיחת הקבר נעשית בהתאם לבקשת המשפחה וצו של בית המשפט, שניתן בהתאם להוראות החוק.

על פי התכנית, ביום ראשון בשבוע הבא המצבה תוזז ממקומה, ויום למחרת יפתחו את הקבר ויעבירו את הממצאים לבדיקה.

המשפחה טוענת כי היא סורבה, לקבל את בדיקת ה-DNA לבדיקה פרטית. החוקר מטעמם יהיה נוכח רק בפתיחת הקבר ולקיחת הממצאים.

ממשרד הבריאות נמסר: “מתוך רצון להגיע לחקר האמת ולהסיר את חששות המשפחות בדבר זהות יקיריהן משרד הבריאות תמך בשעתו בחקיקת החוק ונטל על עצמו להיות אמון וממונה על ביצועו של חוק זה. מדובר באירוע רגיש ומורכב ואנו עושים את מירב המאמצים שיעשה באופן מכבד לטובת המשפחה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תימני נצלן
    16/05/2022 01:02
    חיים
  1. בשביל מה בכלל הממשלה מתעסקת איתם ? התימנים זה עם נצלן , טמע שלא מסתפק בכלום. גם אם יתנו להם את כל תל אביב לא יספיק להם. ובכלל הילדים התימנים שגדלו במשפחות נורמליות רק הרוויחו מכך , יצאו משכילים במקום בורים , אופי נח במקום טמעים. כולם הרוויחו , המשפחות המאמצות הרוויחו ילד , הילדים הרוויחו את החיים שלהם במקום לגדול אצל תימנים,והתימנים הרוויחו מכך שלא עלה כסף להם לגדל ילד עם כל ההוצאות הגבוהות שכרוכות בכך. אם כבר התימנים צריכים לשלם כסף למדינה ולא להפך. לבטל מיד את ההסדר הזה מכספי משלם המיסים – אין לנו כסף לשלם לתימנים נצלנים.