“למה הללי צריכה לגדול בלי אבא?”: הבן הטיח ביקורת קשה בלוויה I צפו

רנ"ג נעם רז הי"ד הובא למנוחות בהר הרצל בירושלים • רעייתו: "תודה שזכינו בך, נתת את כולך לעם ישראל" • בנו מתח ביקורת קשה בהספדו: "טיל אחד ולא היו מסכנים חיים של 50 לוחמים שכל אחד מהם שווה מכל הממשלה הזאת" • השר בר לב הגיע להלוויה, למרות בקשת המשפחה
חיים טוויל
י"ד אייר התשפ"ב / 15.05.2022 18:42

בחלקה המשטרתית בהר הרצל בירושלים התקיימה היום (ראשון), בהשתתפות מאות מלווים, הלוויתו של לוחם הימ”מ רנ”ג נעם רז הי”ד, שנפל בעת לחימה עם מחבלים בפעילות מבצעית בכפר בורקין שליד ג’נין.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

בכירי המשטרה והמשפחה השתתפו בטקס.

גם השר לביטחון הפנים עמר בר לב הגיע להלוויה, למרות בקשת המשפחה שלא יגיע – והתעקשות בנו של רז הי”ד שלא לפתוח בהספד, עד שהשר יעזוב את המקום.

בנו של נעם רז מתח ביקורת קשה על התנהלות כוחות הביטחון בהספדו. “היה לכם את המיקום של הבית. טיל אחד ולא היו מסכנים חיים של 50 לוחמים שכל אחד מהם שווה מכל הממשלה הזאת. למה הללי צריכה לגדול בלי אבא? למה נווה לא יספיק ללמוד איתך לבר מצווה?”, תהה.

“אבא, מי שכתב את המשפט ‘אמור מעט ועשה הרבה’ בטוח הכיר אותך. היה לך חלום להכניס ספר תורה ואנחנו נגשים אותו לעילוי נשמתך. תמיד היית שמח בחלקך ואף פעם לא שמענו אותך מתלונן. אתה צנוע, גיבור, על אדמת הקודש אתה האדם הכי טוב בעולם. אנחנו מאמינים שיש לך נחת רוח גדול במרומים”.

אפרת, אישתו של נעם, ספדה לו: “תודה שזכינו בך ותודה שבחרת בי להיות אשתך. בחייך, נתת את כולך לעם ישראל אז הוא בא היום להגיד תודה. תודה שלימדת אותנו צניעות והסתפקת במועט, תודה על החיים האהבה והשמחה שהכנסת בבית. אצלך, כל הערכים באו לידי ביטוי במעשים, החיבור לאדמה, לבנות ולהצטרף ליישוב חדש. הלב נקרע מגעגועים ואהבה”.

צילום: דוברות המשטרה

אימו של נעם ספדה: “בן יקר ואהוב שלי, היה לי לתמך בכל המצוקות כשהחיוך אינו מש מפניך. השקעת בבית ובמשפחתך, אהבת את הארץ ונטעת בה מטע זיתים. היה שלום ילד אהוב שמור עלינו ממרום כמו ששמרת על הארץ”.

אחותו ספדה: “נעם אחי, עכשיו כולם מכירים אותך ומספרים איך היית כחבר וכלוחם. דאגת תמיד לכולם, כולם מדברים על המיוחדות שבך, היית אח מסוג אחר. תודה שהיית בשבילנו אוזן קשת ואישיות לדוגמא אתה אח מושלם ובן מדהים שדאג תמיד לכיבוד הורים.

“תמונות שלנו יחד וזכרונות ילדות מרצדות מול עיניי. אני עוד לא יכול לכתוב עליך בלשון עבר, אתה עמוד התווך של הבית, תומך, מחבק, אבא ובעל מסור, בן אוהב אחד שדואג, דוד וחבר נאמן. לנצח אחי, אזכור אותך”.

כמו כן ספדו המפכ”ל, מפקד מג”ב ומפקד הימ”מ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נועם
    16/05/2022 09:35
    אביעד
  1. הלב מדמם, הכאב זועק לשמים,הדעת לא מעקלת איך מסכנים את טובי בניינו לטובת מחבלים שפלים ,אני לא הייתי מוכן לסכן אף יהודי ציוני אוהב הארץ שישמור על כל חברי הכנסת ואנשים השמאל עוכרי ישראל ,איזה אבדה למשפחה ולמדינה כדי להציל מחבל !